هنرمند غرق در وسوسه!/ نگاهی به «اتاق نور»

سینماسینما: سایت free speech film festival مطلبی را درباره فیلم «اتاق نور» به کارگردانی پویا عاقلی زاده منتشر ساخته که ترجمه آن را در زیر می خوانید:

«اتاق نور داستان فیلمساز جوان و تعقیب او را برای به دست آوردن تصویر یک زن از رویاهای خود دنبال می کند. او ماموریت خود را برای به دست آوردن تصویر این زن پیش می‌برد. این به تمام هدف او تبدیل می شود و او را در خود غرق می‌کند.

در صحنه افتتاحیه فیلم، این مرد می‌گوید: «این نگاه خیلی وقته می خواهد با من صحبت کنه. می‌بینیش؟ فقط یک لحظه است؛ توی اون لحظه ، اون داره بلند بلند با من صحبت می‌کنه.» حتی در ابتدای فیلم ، می توانید نکاتی را در مورد چگونگی وسواس و غرق بودن این مرد برای پیدا کردن این زن مشاهده کنید. این به هدف او تبدیل شده است.

سپس فیلم از آن نقل قول پیشرفت می کند، زیرا فیلمساز بیشتر و بیشتر به کشف این زن می پردازد و او را واقعی می کند، بدون توجه به بهای این کار.
اثر خلاقانه‌ی عاقلی زاده به آرامی به سوی جنون حرکت می‌کند و ذهن هنرمندِ غرقِ در وسوسه را تسخیر می‌کند. در طول مدت فیلم، مرد بیش از پیش وسواس می ورزد تا این زن واقعی شود ، به اندازه ای که در تصورات خود گیر می کند.
این فیلم به طبیعت وسوسه‌ در یک هنرمند و تمایل تقریباً بنیادین برای خلق تصاویر و داستانهای زیبا توجه می کند.» 

لازم به ذکر است فیلم اتاق نور به نویسندگی و کارگردانی پویا عاقلی زاده، برنده‌ Award of Excellence Special Mention از جشنواره‌ی The Indie Fest 2020 آمریکا بوده است. همچنین این فیلم، تنها نماینده‌ی ایران در جشنواره‌ی فیلم‌های هنری OnArt  لهستان، بزرگترین جشنواره‌ی اکران روباز در اروپای مرکزی است. که در ده شهر لهستان اکران روباز داشته‌است.

فیلم اتاق نور در  سال ۱۳۹۸ به نویسندگی و کارگردانی پویا عاقلی زاده ساخته شده و تاکنون برگزیده‌ی جشنواره‌های بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، گاردن سیتی هند، تردبر میتن میشیگان و جرسی شور آمریکا و لیفت آف لندن و نیویورک بوده است.

عوامل فیلم عبارتند از: بازیگران: بهزاد خلج، مینا حسنلو، محمدرضا آبانگاه، شیوا شعبانی، ادمون اوراهی، فاطمه ایوبی، الهه کشرانی، فرزانه قاسمی، مه‌ناز محمدجعفر و سام ناظمی، مدیر تصویربرداری: منصور عبدرضایی، طراح صحنه: مائده جزی‌زاده، طراح لباس: زهرا مرزبان، تدوین: پویا عاقلی‌زاده،  طراحی و میکس صدا: رامین وطن‌نیا، پویا عاقلی زاده،  منشی صحنه: آیدا پالیزگر، گریم: نفیسه فرض‌اللهی، عکس: علی مرزبان،  فیلمبرداری پشت صحنه: امین نجاری، سرمایه‌گذار: نازنین باستانی، مدیر تولید: حیدر شیرزاد،  نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: پویا عاقلی زاده. 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 140084 و در روز چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۵:۵۵
2024 copyright.