هوشنگ ابتهاج برای اولین بار به تلویزیون می‌آید

هوشنگ ابتهاجسعید بیابانکی، شاعر و مجری برنامه «نقد شعر» از برگزاری برنامه نقد و بررسی اشعار امیرهوشنگ ابتهاج (سایه) خبر داد و گفت:‌ برنامه نقد و بررسی اشعار امیرهوشنگ ابتهاج، یکشنبه شب از شبکه چهارم سیما پخش می‌شود و قرار است در این برنامه نخستین‌بار کلیپی از شعرخوانی سایه در رسانه ملی پخش شود

به گزارش سینماسینما، بیابانکی به ایبنا گفت:برنامه تلویزیونی «نقد شعر» از مهرماه سال ۹۴ روی آنتن رفت و خوشبختانه یکشنبه شب به پله چهل و ششم خواهد رسید. طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در برنامه این هفته به بررسی شعر و کارنامه ادبی امیرهوشنگ ابتهاج (ه. الف. سایه) بپردازیم.

وی ادامه داد: در برنامه چهل و ششم، دکتر بهرام پروین گنابادی و دکتر فرهاد طهماسبی که هر دو از اساتید دانشگاهی و پژوهشگران حوزه ادبیات هستند، به نقد و بررسی اشعار سایه خواهند پرداخت.

مجری برنامه «نقد شعر» در توضیح محورهای این برنامه اظهار کرد: در این برنامه قرار است نخستین‌بار کلیپی از شعرخوانی امیرهوشنگ ابتهاج (سایه) در رسانه ملی پخش شود. همچنین در این برنامه درباره جایگاه شعر سایه، غزل وی و نسبت سایه با موسیقی، بحث و گفت‌وگو می‌شود.

بیابانکی افزود: متاسفانه این روزها علاقه‌مندان ادبیات به دنبال شعر در دنیای مجازی می‌گردند و رابطه آن‌ها با شاعران دارای کتاب و شناخته شده، قطع شده است. ما در این برنامه تلویزیونی قصد داریم تا جایی که امکان دارد، حقله وصل میان شاعران قدیمی و مخاطبان شعر امروز باشیم.

برنامه تلویزیونی «نقد شعر» با موضوع نقد و بررسی اشعار امیرهوشنگ ابتهاج، از ساعت ۲۱ یکشنبه ۱۷ مردادماه از شبکه چهارم سیما روی آنتن خواهد رفت.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 23358 و در روز یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۶:۱۸
2024 copyright.