واکنش آناهیتا همتی به مستند «درخت زندگی»

آناهیتا همتی می‌گوید: اصولا این موضوع که وقتی بچه‌ها از سن کم وارد حرفه بازیگری می‌شوند ناگهان وارد جهان عجیب و غریبی می شوند و بعضی از آن ها رها می‌شوند باید مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.

به گزارش سینماسینما، این بازیگر سینما پس از تماشای مستند «درخت زندگی» ساخته هومن بابانوروزی که این روزها در گروه «هنر و تجربه» روی پرده است درباره این اثر  گفت:این فیلم را به دلیل صداقتی که در آن بود دوست داشتم. این صداقت هم از سمت بازیگران قدیمی فیلم و هم از سمت پدر و مادر آن ها بود.

وی با اشاره به موضوع فیلم که درباره سرنوشت بازیگران فیلم کیارستمی پس از سال‌هاست، بیان کرد: اصولا این موضوع که وقتی بچه ها از سن کم وارد حرفه بازیگری می شوند ناگهان وارد جهان عجیب و غریبی می شوند و بعضی از آنها رها می شوند باید مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.

آناهیتا همتی خاطرنشان کرد: تا جایی که می دانم عباس کیارستمی تا وقتی زنده بود از این بچه‌ها حمایت می کرد که خیلی خوب است، اما بچه های دیگری هستند که بعد از بازی در برخی فیلمها کاملا رها می شوند. به هر حال این موضوع مهمی بود که یک روزی باید آسیب شناسی می شد که این فیلم به این مساله مهم پرداخته است.

همتی در پایان گفت: من از دیدن این فیلم خیلی لذت بردم و تقریبا تمام صحنه‌هایی که مادر بابک احمدپور صحبت می‌کرد من گریه می کردم و به این فکر می کردم چقدر این مادر رنج برده است زیرا به قول خودش بچه ها هوایی شده اند و قلبشان دو تکه شده است.

«درخت زندگی» درباره بابک احمدپور بازیگر نقش پسربچه‌ی فیلم «خانه دوست کجاست» (ساخته‌ی عباس کیارستمی) است که تلاش می‌کرد دفتر مشق دوستش را به او برساند، سی سال بعد کجاست و چه می‌کند؟ آیا توانسته حضورش در سینما را تداوم ببخشد؟ مستند «درخت زندگی»، کار هومن بابانوروزی، به دنبال پاسخ این سوالات به سراغ احمدپور چهل ساله می‌رود.

فیلم مستند «درخت زندگی» از ۲۹ مهر ماه در سینماهای گروه هنروتجربه در حال اکران است.

 

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 126533 و در روز شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴:۴۰
2024 copyright.