واکنش احمدنجفی به مهاجرت برخی بازیگران

احمد نجفیبه گزارش سینماسینما، جام جم آنلاین در گفتگویی با احمد نجفی نوشت:جالب است که موضوع فیلم تازه نجفی که نگارش فیلمنامه آن را هم بر عهده داشته است،‌به نوعی مهاجرت ناخواسته است، وقتی از او می‌پرسم با توجه به سفرهای متعددش هیچ وقت وسوسه نشده تا در کشوری به غیر از ایران زندگی کند،‌ با قدرت می‌گوید: من یک تکه از خاک ایران را با هیچ جا عوض نمی‌کنم، نجفی با همان صدای خاص خودش تاکید می‌کند: بخدا مملکت خوبی داریم، مردم خوبی داریم، من اینجا را دوست دارم و هر وقت وسوسه می‌شوم که جای دیگری زندگی کنم بلافاصله عشق و علاقه به وطن با قدرت آن وسوسه را سرکوب می‌کند. فقط باید همه کمک کنیم تا بتوانیم بهتر زندگی کنیم.

مهاجرت بازیگران بدعت خوبی نیست

از کارگاه علوی می‌پرسم، نظرش درباره موج حضور برخی بازیگران در خارج از کشور چیست، او می‌گوید: هرکس زندگی خودش را دارد،‌ فارغ از این که استعداد و توانایی آنها در سینما و تلویزیون ایران چقدر بوده است، من این را می‌دانم که این موضوع بدعت خوبی نیست، البته خیلی از این رفتن‌ها ریشه‌های اقتصادی دارد نه ریشه‌های فرهنگی و اعتقادی، ما باید بنشینیم با هنرمندان مان حرف بزنیم، نباید بگذاریم فعالان این عرصه بی خود و بی جهت بروند کشور دیگری، راه حل پیدا کنیم، این راه حل پیدا کردن که می‌گویم یک اقدام کوتاه و یک شبه نیست،‌بلند مدت است اما بالاخره از یک جایی باید شروع شود.

او ادامه می‌دهد: این اقدام بخشنامه‌ای و آیین نامه‌ای و .. نیست،‌ما مشکل زیاد داریم،‌ بیمه، مسائل درمانی و پزشکی، بیماری‌های دشوار که متاسفانه هر روز هنرمندان بیشتری را درگیر خودش می‌کند، بزرگان ما الان دچار مشکل هستند، بزرگانی که باید عزت و حرمت آنها را حفظ کنیم اما متاسفانه قدر نمی‌دانیم، فکر می‌کنیم مثل شهاب حسینی فراوان است، درحالی که برای پیدا شدن و تربیت یک شهاب حسینی باید کلی هزینه شود.
نجفی تاکید می‌کند: راه حل آن این است که بنشینیم با هم مهربانانه حرف بزنیم، مشکلات را از ریشه حل کنیم،‌امید بدهیم و در کنار هم برای هدف‌های متعالی مان برنامه ریزی کنیم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 21568 و در روز یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۵:۱۳
2024 copyright.