واکنش بهرام کاظمی به یک نقد :آیا «مشکل گیتی»هیاهویی مبتذل به راه انداخته؟

بهرام کاظمی کارگردان فیلم مشکل گیتی گفت وگویی با ساناز قنبری در جام جم کرده ودر بخشهایی از این مصاحبه حرفهای جالبی زده است .

به گزارش سینما سینما ،بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است :

حضور چهره‌هایی مانند حمید فرخ‌نژاد و رویا نونهالی چقدر در گیشه فیلم مهم بوده است؟

سینمای بدنه باید از چهره استفاده کند. رویا نونهالی و حمید فرخ‌نژاد از چهره‌های خوب و شناخته شده در عرصه بازیگری هستند و البته دیگر دوستانی که در این کار بازی کردند، همگی آنها نقش‌هایشان را خوب بازی کردند و بازی‌شان گل درشت و اغراق‌آمیز نیست. در انتخاب آنها قطعا به گیشه هم فکر کردم و خوشحالم که در انتخاب به خطا نرفتم.

در نقدی از «مشکل گیتی» خواندم که فیلم هیاهویی مبتذل راه انداخته! نظر خودتان راجع به واژه مبتذل و ارتباطش با فیلم‌تان چیست؟

اصلا چنین نقدی را به فیلمم وارد نمی‌دانم. البته تعریف فیلم مبتذل سخت است و خیلی از سینماگران و منتقدان راجع به آن اختلاف نظر دارند، اما از نظر من فیلم مبتذل یعنی فیلمی پیش‌پاافتاده که تماشاگر را دست‌کم می‌گیرد، شخصیت‌هایش عمق ندارند، اتفاق‌ها در آن تصادفی است و… مشکل گیتی در این مقال اصلا نمی‌گنجد. این فیلم به خانواده‌ها و جامعه تلنگر می‌زند که مواظب باشید فضاهای مجازی ارکان خانوادگی‌تان را به ‌هم نریزد.

ارتباط مخاطب با فیلم‌ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من در سینماهای مختلف شهر فیلم را با مردم تماشا کردم. می‌توانم به جرات بگویم تقریبا همه سالن را راضی ترک کردند و کسی از وسط فیلم بلند نشد. امیدوارم در ادامه، سالن‌های بیشتری به فیلم ما اختصاص یابد و نحوه اطلاع‌رسانی آن بهتر شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 38157 و در روز دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰:۵۷
2024 copyright.