واکنش تند رسول صدر عاملی :من ازاین توهین‌‌ها بسیار متأسف و غمگین هستم

رسول صدرعاملی از واکنش‌ها نسبت به  داوری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر ابراز تاسف کرد و افزود: «افرادی که قبلا در این جشنواره تحسین شده‌اند، تحت‌تاثیر احساسات لحظه‌ای و هیجانی جشنواره را زیر سئوال می‌برند. من ازاین  توهین‌‌ها  بسیار متأسف و غمگین هستم. این جشنواره به این راحتی به جایگاه فعلی‌اش نرسیده است و دوره‌های سخت و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.»

به گزارش سینماسینما ،رسول صدرعاملی در گفت‌و گو با ستاد خبری جشنواره، با ابراز تاسف از موضع‌گیری‌ها نسبت به داوری و فهرست‌ نامزد‌های این دوره از جشنواره، اظهار داشت: «من از این توهین‌ها بسیار متأسف هستم. افرادی که در این جشنواره تحسین شده‌اند، تحت‌تاثیر احساسات لحظه‌ای و هیجانی جشنواره را زیر سئوال می‌برند. این جشنواره به این راحتی به جایگاه فعلی‌اش نرسیده است و برای اینکه به جایگاه امروزش برسد، دوره‌های سخت و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.»

وی ادامه داد: «در دوره‌های گذشته به دلیل وجود نگاه‌های افراطی مخالفت‌هایی نسبت به برگزاری جشنواره وجود داشت، اما کسانی که جشنواره را دوست داشتند پایداری کردند و جشنواره را حفظ کردند و من امروز، از این توهین‌ها بسیار غمگین می‌شوم.»

کارگردان فیلم تحسین شده «من ترانه پانزده سال دارم» با تاکید براینکه، ما حق انتقاد و اعتراض داریم اما حق بی‌حرمتی نداریم، تصریح کرد: «می‌شود، توهین یک کارگردان را به جوانی‌اش ببخششیم که به دلیل شور و هیجانی که داشته این کار را انجام داده است؛ اما نمی‌توانم تاسف خودم را ابراز نکنم. ای کاش این جوانان می‌فهمیدند سینما و جشنواره چه شرایط عجیب غریب و دشواری را پشت‌سر گذاشته و چگونه امروز به آنها سپرده شده است.»

صدرعاملی درباره نامزدهایی که از قضاوت شدن در جشنواره انصراف داده‌اند، اظهار داشت: «جشنواره‌ها برگزار می‌شوند که در حاشیه آن سینماگران و دوست‌داران سینما به بحث و گفتگو بپردازند، فکر کنند، نقدهایشان را مطرح کنند، ذهن سینمایی و هنری آدم‌ها را  فعال کنند و… اگر جشنواره نباشد، این بحث‌ها هم نخواهد بود.»

او تصریح کرد: «کسانی که قواعد حضور در این جشنواره را پذیرفته‌اند، نباید به همین راحتی قاعده بازی را به هم بزنند و تصمیمات هیجانی و لحظه‌ای بگیرند. به هر هیأت داورانی نقد وارد است، اما این نقد باید از سوی کارشناسان، علاقه‌مندان، منتقدان و سیاست‌گذاران سینما باشد. افرادی که در مسابقه شرکت کرده‌اند، هرگز حق موضع‌گیری ندارند.»

وی با اشاره به حال و هوای صف‌های مردمی، اظهار داشت: «این روزها بحث‌های جذابی درباره فیلم‌ها مطرح می‌شود. برخی خوشحال‌اند، ‌برخی عصبانی و برخی دلخور و همه این احوالات مختص به جشنواره است. همه این چیزهاست که سینما را زنده نگه می‌دارد. بنابراین من متوجه نمی‌شوم که این‌گونه همه این جشنواره زیر سئوال ببرند.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 44777 و در روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۲:۰۱
2024 copyright.