واکنش کیهان به اظهارات مهرجویی در مراسم ترحیم کیارستمی/ حرف های یک پزشک

مراسم یاد بود عباس کیارستمی (۱۵)کیهان نوشت:

فیلمساز شبه روشنفکر که مدتها پیش جامعه منتقدین سینما را چهارپا خطاب کرده بود، جامعه پزشکی را به قتل عباس کیارستمی متهم کرد و با الفاظی زشت پزشکان را هدف اهانت قرار داد.
داریوش مهرجویی که در ساخته های اخیر خود نوعی پریشان حالی را به نمایش گذاشته است در مراسم یادبود کیارستمی که پریروز در تالار حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، مدعی شد قاتل کیارستمی در میان ماست.
او گفت: پزشکان بی عرضه، احمق، گوهر گران بهایی را کشتند و ما وظیفه مان این است که آنها را به محاکمه بکشیم.
مهرجویی قبلاو به دنبال ناخشنودی منتقدین سینما از فیلمهایش، آنها را چهارپا نامید!
هتاکی و اتهام سازی و خود بزرگ پنداری، از نشانه های مسلم طیف مدعی روشنفکری است.
در همین حال، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگویی با خبرنگاران در حاشیه مراسم یاد شده،گفت: من از وزیر بهداشت خواهم خواست تا شخصا موضوع پرونده پزشکی کیارستمی را با جدیت پیگیری کند.
اما در واکنش به هتاکی های «داریوش مهرجویی» یک پروفسور رادیولوژی گفت: واقعا متاسفم کسانی که انتظار می رود پرچمدار انسانیت و معنویت باشند، دست به اهانت و توهین به جامعه بزرگ و شریف پزشکی می زنند.
«حسین قناعتی» استاد دانشگاه تهران با گلایه از هجمه های اخیر که به جامعه پزشکی وارد می شود، گفت: تا آنجا که بنده اطلاع دارم، وی دچار عارضه درمان شده بود و برای ادامه درمان به فرانسه برده شد که در آنجا در اثر آمبولی ریه و تزریق داروی ضد انعقاد دچار ضربه مغزی شده و به علت خونریزی مغزی فوت کرد.
این پروفسور رادیولوژی ضمن تاکید بر اینکه مرحوم کیارستمی اگر در ایران می ماند، اکنون زنده بود، گفت: عارضه ای که برای وی در فرانسه رخ داده است، اگر در ایران حادث می شد، جراحان اعصاب ایرانی قطعاً به راحتی توانایی کنترل و درمان آن را داشتند.
یکی از پزشکان در تماسی با کیهان گفت ای کاش یک بار آقای مهرجویی این الفاظ را در رابطه با دولت های غربی به ویژه دولت فرانسه که با وارد کردن خون های آلوده به آحاد مردم ایران آسیب رساند به کار می برد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 20707 و در روز جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۴۲:۱۶
2024 copyright.