واکنش حبیب ایل بیگی به اظهارات کیانیان درباره فیلم فرمان آرا

 

حبیب ایل بیگیمحمد تاجیک :درپی مصاحبه  اخیر رضا کیانیان درباره انفعال سازمان سینمایی در ماجرای فیلم  بهمن فرمان آرا ،حبیب ایل بیگی به این اظهارات واکنش نشان داد .
حبیب  ایل بیگی مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی در حاشیه جشن خانه سینما در مصاحبه ای با خبرنگار سایت  “سینما سینما ”  گفت :ورود به اختلافات بین تهیه کننده و کارگردان در حوزه اختیارات دولت نیست . اصولا اگر اختلافی وجود داشته باشد ، ساز و کار حل این اختلافات در هیات داوری خانه سینماست و ورود کردن به این اختلافات جزو وظایف دولت نیست .شورای داوری خانه سینما هم منتخب اعضای صنوف و دست اندرکاران این عرصه است .دولت در مواردی می تواند به طرفین برای حل اختلاف توصیه کند .اما اصولا سازمان سینمایی به لحاظ قانونی ،اجازه دخالت در اختلافات طرفین را ندارد.
این نوع از اختلافات در سینما کم نیست .نکته ای که آقای کیانیان درباره اختلاف بین تهیه کننده وکارگردان فیلم “دلم می خواد” عنوان کردند بهتر است این موضوع را به هیات داوری خانه سینما بسپارند .
ایل بیگی درادامه گفت : امیدوارم چنین اختلافاتی هرچه زودتر حل شود . ازسویی دیگر به نظرم صلاح نیست که اختلافات سینماگران به راهروهای وزارت ارشاد کشیده شود و توصیه می کنیم دوستان برای حل اختلاف به شورای داوری خانه سینما مراجعه کنند.
گفتنی است رضا کیانیان هفته گذشته در گفت وگو با شرق گفت بود :فیلم «دلم می‌خواد» ساخته آقای فرمان‌آرا، که به‌دلیل اختلافی که میان آقای کارگردان فیلم و تهیه‌کننده فیلم وجود دارد از اکران محروم است!… در هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر همه این فیلم را دیده‌اند و متفق‌القول معتقدند که فیلم خوبی است و فیلم بدون مشکلی است، حالا این سؤال مطرح است که این اختلاف را چه کسی باید حل کند؟ آیا قرار است این مشکل حل‌نشده باقی بماند و تبدیل به یک زخم کهنه شود و هیچ‌وقت دوا نشود؟ یا اینکه قرار است مسئولان سینمایی کشور به‌خاطر مسئولیتی که دارند باید برای حفظ سینمای ایران و سرمایه‌های سینمای ایران تلاش کنند؟ و با پادرمیانی این مشکل را حل کنند؟… من با آقای ایوبی صحبت کردم و نظراتم را به ایشان گفتم و راه‌حل‌هایم را با او در میان گذاشتم. با آقای شاه‌آبادی و آقای تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم صحبت کرده‌ام؛ نظراتم و راه‌حل‌هایم را هم به این دوستان گفته‌ام. اما متأسفانه هیچ… و هیچ… .
کیانیان درادامه گفته بود : مشکلی که برای فیلم «دلم می‌خواد»، به وجود آمده، مشکلی است بین تهیه‌کننده و کارگردان. این مشکل در تاریخ سینمای جهان بارها و بارها بین کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها پیش آمده است. اما بالاخره حلش کرده‌اند، چون آن فیلم مهم است. چون تهیه‌کننده و کارگردان و بازیگران و سایر عوامل مهم هستند. آقای ایوبی، شما باید قدم پیش بگذارید و این مشکل را حل کنید! آقای ایوبی، شما قول اکران نوروز این فیلم را داده بودید. شما قول اکران عید فطر این فیلم را داده بودید! شما قول اکران دوم عید فطر را داده بودید… این قول‌ها چی شد و کو؟

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 1718 و در روز شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰:۵۴
2024 copyright.