واکنش ستارگان هالیوود به حمله تروریستی نیوزیلند

در حالی که آمار کشته‌شدگان مسلمان در مسجدی در نیوزیلند هر لحظه بیشتر می‌شود، شماری از چهره‌های سرشناس هالیوودی در شبکه‌های اجتماعی با کشته‌شدگان ابراز همدردی کردند.

به گزارش سینماسینما، دو مرد مسلح ماسک‌دار با حمله مسلحانه به مسلمانان دو مسجد در نیوزیلند باعث کشتاری وسیع شدند که تا کنون حداقل ۴۹ کشته به‌دنبال داشته است.

این حمله تروریستی شمار زیادی مجروح نیز به جای گذاشته است. این حمله علیه جمعیتی از مسلمانان صلح‌طلب منطقه‌ای در نیوزیلند صورت گرفته که این منطقه پیش‌تر بخشی ازلوکیشن ساخت فیلم «ارباب حلقه‌ها» بوده است.

این حمله زمانی انجام شد که مسلمانان در مسجد «النور» در حال نماز خواندن بودند. جاسیندا آدرن نخست وزیرنیوزیلند این را یکی از سیاه‌ترین روزهای نیوزیلند خوانده است.

این حمله حدود ساعت ۱:۴۰ بعداز ظهر به وقت نیوزیلند آغاز و کاملاً برنامه‌ریزی شده بود تا حداکثر جمعیت برای نماز جمعه آنجا گرد آمده باشند.

راسل کرو بازیگر نیوزیلندی برنده جایزه اسکار از نخستین افرادی بود که به این حمله واکنش نشان داد.

وی نوشت: ۴۰ کشته مرگی بی‌عاطفه، بی‌معنی و بی‌رحمانه. قلبم شکسته است و با خانواده همه آنها ابراز همدردی می‌کنم و با همه مردم دوست داشتنی نیوزیلند که قلبشان از این رویداد تا مدت‌ها متالم خواهد بود.

آرنولد شوارتزنگر، فرماندار سابق کالیفرنیا نیز نوشت: قلبم با قربانیان و خانواده‌های آنها و همه مردم نیوزیلند است. این یک رفتار وحشتناک تروریستی است و لطفاً بدانید که دنیا در کنار شما خواهد بود. من هم در کنار شما هستم.

منبع: مهر

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 108874 و در روز جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۵:۴۳
2024 copyright.