واکنش عجیب کیهان به اقدام ترانه علیدوستی در تحریم اسکار

کیهانکیهان نوشت: درحالی که رئیس‌جمهور جدید آمریکا در یک اقدام نژادپرستانه، ورود شهروندان ۷ کشور از جمله ایران را به آمریکا ممنوع کرده، یکی از بازیگران فیلم «فروشنده» (نامزد دریافت اسکار برای بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان) این مراسم را تحریم نموده و اعلام داشته که در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

این در حالی است که اولا برای کاندیداهای دریافت اسکار فیلم غیرانگلیسی‌زبان معمولا کارگردان و تهیه‌کننده و در نهایت فیلمنامه‌نویس دعوت شده و سایر عوامل در میان مدعوین قرار ندارند مگر اینکه در سایر رشته‌های اسکار نامزد شده باشند.

ثانیا با دستور اخیر ترامپ و منع ورود شهروندان ایرانی، معلوم نیست که حتی برای عوامل یک فیلم نامزد اسکار، استثنا قائل شده و ویزا صادر کنند خصوصا که ترامپ از هالیوود و اهالی‌اش (که در جریان انتخابات اخیر اغلب در مقابل وی و در سمت کلینتون قرار داشتند) دل خوشی نداشته و به طور کلی رسانه‌ها را متقلب خوانده است!

… به این ترتیب اقدام بازیگر فیلم «فروشنده» اگرچه در مقابل عدم موضع‌گیری سازنده فیلم (که گویا حس شرمساری‌اش فقط برای برخی غوغاهای رسانه‌ای داخلی کار می‌کند!) قابل تامل است اما خیلی دیر و تاریخ‌گذشته به نظر می‌رسد.

… متاسفانه حتی نگاه کمی عمیق در برخی مسئولین فرهنگی و اهالی سینمای ما به خصوص آنان که هرسال اسباب معرفی فیلمی به این مراسم را فراهم می‌کنند، وجود ندارد اما عوامل فیلم یاد شده می‌توانستند از مدت‌ها پیش، این حقارت تقاضای شرکت در «بازی آمریکایی اسکار» را رد کرده و حضور در این مراسم را (که خود آمریکایی‌ها نیز بارها و بارها به نژادپرستانه بودن آن اعتراف کرده و بایکوتش نموده‌اند) تحریم کنند…

کانال رسمی روزنامه کیهان در تلگرام

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 42543 و در روز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۷:۲۰
2024 copyright.