واکنش مجیدی در حاشیه‌ی مراسم پایانی فجر جهانی

مجید مجیدی که عضو هیات داوران ۳۴ امین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر بود، از اینکه رضا میرکریمی سال دیگر عهده‌دار دبیری این جشنواره خواهد بود، ابراز خوشحالی کرد.

این کارگردان در حاشیه‌ی اختتامیه‌ی جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر گفت: بسیار خوشحالم که آقای میرکریمی دوباره برای دبیری جشنواره انتخاب شده است؛ زیرا حیف بود با انتخاب شخص دیگری دستاوردهای بزرگ این دوره از جشنواره از بین برود.

وی اضافه کرد: امیدوارم ایشان چندین دوره دبیر جشنواره بماند تا جشنواره ما به جایگاه و قوامی که شایسته آن هست، برسد.

کارگردان فیلم “محمد رسول الله” درباره‌ی نقاط ضعف این دوره از جشنواره توضیح داد: قطعاً هیچ کاری بدون عیب نیست اما باید یاد بگیریم حُسن‌ها را ببینیم و یکی از محاسن جشنواره‌ی امسال تخصصی شدن آن بود که می‌تواند سینمای آن را به جهت تکنیکی ارتقاء دهد.

مجیدی همچنین بخش “دارالفنون” را یکی از بخش‌های قابل توجه این جشنواره برشمرد و افزود: این بخش را بسیار دوست داشتم و معتقدم استمرار جلسات آن می‌تواند بسیار مفید باشد. علی رغم وقت اندکی که برای برگزاری کارگاه آموزشی داشتم، بعد از دیدن علاقه‌مندی هنرجویان حاضر در کارگاه، مشتاق شدم کارگاه دیگری در جشنواره برگزار کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که دوام جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر را در چه می‌بینید؟ توضیح داد: در مستقل بودن و داشتن تعریف مشخص.

سال گذشته جشنواره‌ی جهانی فجر مستقل بود اما اتفاق ویژه‌ای نداشت اما جهش آن در سال دوم در حیطه‌ی تخصصی شدن آن بود که اتفاق مهمی است.

کارگردان فیلم‌های «بچه‌های آسمان» و «بید مجنون» یادآور شد: نقش ملی جشنواره بیشتر از جنبه‌ی مردمی است و مخاطبان آن تماشاگرانی هستند که دوست دارند شاهد دستاوردهای یک ساله‌ی سینما باشند اما جشنواره جهانی، جنبه‌ی تخصصی‌تری دارد و باعث رشد و ارتقای سینمای جوان ما که نوپا هم هست، می‌شود. البته این جشنواره گام‌های اول را برمی‌دارد اما شروع قابل قبولی برای یک جشنواره‌ی جهانی مستقل در ایران است.

منبع : ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 15131 و در روز دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۶:۲۳
2024 copyright.