واکنش مجید مجیدی/ از فیلم کودکی پیامبر(ص) هم می‌ترسند

کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله» سرانجام به برخی حواشی بوجود آمده برای این فیلم واکنش نشان داد.

به گزارش سینماسینما، مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» که امروز ۷ دی ماه در سومین همایش بین‌المللی یاران صلوات شرکت کرده بود پس از دریافت یک لوح یادبود و قدردانی توسط آیت‌الله حائری شیرازی در سخنانی درباره فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» گفت: برای شروع ساخت فیلم به محضر هر یک از بزرگان و علما که می‌رفتیم، همه به اتفاق می‌گفتند هیچ ذکری بالاتر از صلوات نیست. من و گروه عظیمی که هفت سال برای این پروژه کار کردیم توفیق داشتیم که در این مدت هر روزمان با نام و یاد پیامبر (ص) دائم‌الصلوات باشیم. این هفت سال با وجود اینکه کار خیلی سخت بود اما عشق به پیامبر (ص) راه را برای ما هموار می‌کرد.

وی ادامه داد: شاهدیم در این سال‌ها در دنیا قرائت‌های زشتی از دین مبین اسلام و پیامبر اکرم (ص) بوجود آمده و متأسفانه در جهان اسلام هم نسبت به پیامبر غفلت شده است. من معتقدم نام مقدس اسلام را عده‌ای به سرقت بردند و این قرائت‌ها هیچ نسبتی با اسلام واقعی ندارد. یکی از دلایل اصلی این امر هم غفلت ما در جهان اسلام است که هیچ کار شایسته‌ای تاکنون برای معرفی این شخصیت برجسته عالم هستی صورت نداده‌ایم.

کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» که در سالن اجلاس سران سخن می‌گفت، اظهار کرد: در سایر ادیان کارهای زیادی برای نمادسازی صورت گرفته است، ولی ما درباره پیامبر (ص) هیچ کاری نکرده‌ایم. در کشور شیعی ما هم پیامبر (ص) در فرهنگ عمومی نقشی که شایسته اوست ندارد، برای مثال ما نذر بی‌بی سکینه داریم اما نذر پیامبر نداریم.

مجیدی درباره وجود منابع تاریخی در رابطه با دوران کودکی پیامبر (ص) نیز گفت: ما دو، سه سال کار تحقیقی برای این فیلم انجام دادیم و تمام تاریخ‌دانان نیز اذعان دارند که از دوران کودکی تا بعثت پیامبر (ص) تمام منابع موجود به شش، هفت صفحه هم نمی‌رسد و این نشان می‌دهد که برای معرفی کسی که همه عالم به شأن او بوجود آمده کار زیادی انجام نشده است.

این کارگردان درباره تأثیر جهانی فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» نیز اظهار کرد:‌ در طول مدتی که فیلم ساخته می‌شد، تصور ما این بود که این فیلم می‌تواند دریچه‌ای جدید به زندگانی پیامبر (ص) باز کند اما متأسفانه راه این فیلم را از هر طرف بسته‌اند و از فیلمی که درباره کودکی پیامبر است، هم واهمه دارند. از طرفی عربستان سعودی با دلارهای نفتی خود راه اکران در کشورهای عربی را بسته است، از طرفی دیگر دنیای غرب هم نمی‌خواهد تجلی اسلام در جهان هویدا شود و تلاش گسترده‌ای وجود دارد که راه این فیلم را ببندند.

مجید مجیدی با بیان اینکه در کشور خود ما هم هجمه‌های زیادی در طول مدت اکران فیلم صورت گرفته است، اظهار کرد: دگراندیشان از گروه‌های مختلف چنان هجمه‌ای را بر ما روا داشتند که من گاهی با خود فکر می‌کنم، مگر ما چه کرده‌ایم و چرا این نگاه‌های منفی وجود دارد؟!

منبع : ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 8388 و در روز دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۸:۳۶
2024 copyright.