واکنش محسن امیریوسفی به اظهارات محمدحسین لطیفی درخصوص خانه پدری

سینماسینما، تابناک نوشت: رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران در کنایه به رفتار غیرحرفه‌ای محمدحسین لطیفی در هدف قرار دادن مستقیم «خانه پدری» و کیانوش عیاری در برنامه هفت، تاکید کرد: باید به یکی از کارگردانان سینمای ایران تبریک بگویم، به خاطر این که توانست به توقیف مجدد «خانه پدری» کمک کند.

شب منوچهر مصیری، فیلمساز پیشکسوت در سالن سیف الله داد بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد. در این مراسم محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران در بخشی از اظهاراتش، نسبت به اتفاقات رخ داده در خصوص خانه پدری موضع‌گیری کرد.

امیریوسفی در این مراسم گفت: امشب با چشمی خندان و چشمی گریان در خدمت شما هستیم؛ خندان به این جهت که شب منوچهر مصیری، فیلمساز و دوست قدیمی و کارگردان درجه یک سینماست و با چشمی گریان، به لحاظ این که فیلم درخشان «خانه پدری» از دیگر کارگردان سینمای ایران آقای کیانوش عیاری دیگر بار توقیف مجدد شد و از این بابت بسیار متأسفم.

او در ادامه در کنایه‌ای مشخص به لطیفی مجری و گرداننده برنامه هفت افزود: این فرصت خوبی است که به یکی دیگر از کارگردانان سینمای ایران تبریک بگویم، به خاطر این که توانست به توقیف مجدد «خانه پدری» کمک کند؛ به آقای محمدحسین لطیفی همکار عزیزمان که در این برنامه تلویزیونی گفت قلبش بابت دیدن این فیلم ناراحت شد.

رئیس کانون کارگردانان ادامه داد: به عنوان آدمی که سال‌ها پیش خودم با سکته مغزی مواجه شدم و تا پای مرگ رفتم، امیدوارم خداوند به آقای لطیفی تن سالم بدهد اما لطف کند فهرست بیماری‌های دیگرش را هم به بنده بدهد و من موظفم که به کارگردان‌های دیگر بسپارم که خدای ناکرده فیلمی مغایر با دیگر ناراحتی‌های جسمی و روحی ایشان ساخته نشود!

گفتنی است، برنامه هفت دو هفته پیش آتش تهیه سنگینی ریخت که پس از آن «خانه پدری» توقیف شد. لطیفی در آن برنامه در حضور دو مهمان دیگر که همزمان این فیلم را هدف قرار داده بودند، گفت: «اولین بار که سکانس اول خانه پدری را دیدم، قرص زیرزبونی خوردم!»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 124588 و در روز دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰:۵۶
2024 copyright.