واکنش نماینده مردم تهران به موفقیت فیلم فروشنده در کن

Mazaniاحمد مازنی (نماینده مردم تهران) معتقد است که موفقیت اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن ارزشمند است و نباید به دلیل اختلاف سلیقه چنین موفقیت‌هایی را زیر سوال برد.

 حجت ااسلام احمد مازنی (نماینده مردم تهران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت فرهنگ گفته است: باید کار فرهنگی را به اهل فرهنگ بسپاریم و نباید این‌طور باشد که هر فردی تصور کند به دلیل اینکه با یکسری واژه‌های فرهنگی آشنا هست، فرهنگ را می‌شناسد و می‌تواند درباره آن اظهارنظر کند زیرا این رفتار از نشانه‌های عقب‌ماندگی فرد و توسعه‌نیافتگی جامعه است.

او با اشاره به اهمیت سینما در بین هنرهای دیگر می‌گوید: سینما در دنیا به عنوان یک ابزار دیپلماسی و دیپلماتیک شناخته شده است و امروز نقش هالیوود در دنیا حتی بسیار پررنگتر از  پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکاست و امروز از طریق هالیود سبک زندگی آمریکایی در دنیا ترویج و تبلیغ می‌شود.

مازنی ادامه داده: چرا ما نباید از این ظرفیت استفاده کنیم زیرا هنرمندان و سینماگران ما ظرفیت لازم را برای ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در داخل و خارج کشور دارند و می‌توانند در خارج از کشور فرهنگ ایرانی را نمایش دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به موفقیت اصغر فرهادی و فیلم فروشنده در جشنواره فیلم کن نیز اظهار می‌دارد: من به دوستانی که در این عرصه موفقیت‌هایی کسب کردند؛ تبریک می‌گویم و اگر افرادی به لحاظ سلیقه یا دیدگاهشان با این فیلم‌ها اختلاف نظر دارند نباید این موفقیت‌ها را دست‌کم بگیرند و آن را زیر سؤال ببرند بلکه باید با همان دید جذب حداکثری که مقام معظم رهبری فرمودند؛ به اصحاب فرهنگ احترام بگذاریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا محصولات فرهنگی را رصد می‌کند و به تماشای تاتر و سینما می‌رود یا خیر، گفته است: اخبار مسائل فرهنگی و هنری را مداوم پیگیری می‌کنم و اگر نتوانم فیلمی را در سینما ببینم؛ سعی می‌کنم در منزل و از طریق شبکه نمایش خانگی آن را تماشا کنم البته گاهی نیز پیش آمده که فیلم‌های مهم را چند بار دیده‌ام.

 

منبع: ایلنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 16846 و در روز پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳:۳۵
2024 copyright.