وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: جشنواره فیلم فجر مردمی‌ترین جشنواره جهان است

جشنواره فیلم فجروزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آخربن وضعیت چهره‌های هنری که در بازداشت به سر می‌برند را تشریح و اعلام کرد که با همکاری دستگاه قضایی مشکل‌ بسیاری از هنرمندان بازداشتی حل شد.

به گزارش سینماسینما، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت، با اشاره به آغاز برگزاری جشنواره فیلم فجر در روزهای آتی گفت: کار متراکمی در همه بخش‌ها در حال انجام است. شب گذشته  از دبیرخانه جشنواره فیلم فجر بازدید داشتم. فیلم‌ها در موعد مقرر به بخش داوری خواهند رسید. بخش انتخاب آثار بین‌الملل هم به پایان رسید. آثار بسیار خوبی در زمینه بین‌الملل به جشنواره ارسال شده و هنرمندان خیلی خوبی به جشنواره خواهند آمد.

وی افزود: جشنواره در ۳۱ استان برگزار می‌شود. در کنار جشنواره برنامه‌های مفصلی حتی در شهرستان‌های غیر مرکز استان تدارک دیده شده است. در سال جاری نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم خواهیم داشت و سینماهای سیّار در روستاها و مناطق کپرنشین‌ خواهیم برد. جشنواره فیلم فجر با هدف نشاط آفرینی در جامعه برگزار می‌شود. یک جنبه مهم برگزاری جشنواره فجر ایجاد نشاط اجتماعی است. هیچ جشنواره فیلمی در دنیا مانند جشنواره فیلم فجر ما مردمی نیست. مردم در جشنواره فیلم فجر حضور دارند، انتخاب می‌کنند و با حضور وسیع خود به جامعه نشاط می‌بخشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره «خانواده خوب» از هفته بعد تا ۲۸ اسفند، اظهار کرد: تلاش شده است تا لباس‌های مورد نیاز خانواده ایرانی توسط کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و با مشارکت اصناف برگزار شود. جشنواره بازی‌های یارنه‌ای نیز با مشارکت بیش از صدهزار نفر برگزار شده است. جشنواره تئاتر منطقه‌ای در حال برگزار شدن است، بیش از ۱۰۰۰ اثر به این جشنواره رسیده بود.

اسماعیلی در ادامه درباره تحریم جشنواره فجر بیان کرد:‌ این حرف‌ها مربوط به چند رسانه مزدور و و خارج نشین است که حیات و مماتش در این کارهاست. هنرمندان ما با شور و شوق در صحنه هستند. اطلاعات جزئی آن و آمار مشارکت را قبلا عرض کرده‌ام. در حال افزایش سالن‌های نمایش هستیم. با برگزاری جشنواره فجر، جواب قاطعی به این حرف‌ها داده می‌شود.

وی در پایان درباره بازداشت برخی اهالی فرهنگ در ناآرامی‌های اخیر کشور گفت: بنای ما حمایت از اهالی فرهنگ است و تفاوتی بین هنرمندان وجود ندارد، اما سیاست‌گذاری ما روشن است و کسانی که همراهی بیشتری با سیاست‌گذاری اصلی نظام دارند، ما از آن‌ها حمایت بیشتری می‌کنیم. ممنوع الخروجی روال قضایی داشته و براساس پرونده‌هایی است که شکل گرفته است. ما در وزارت فرهنگ وظیفه خود می‌دانیم که از همه هنرمندانی که دچار مشکل شده‌اند، حمایت کنیم. وظیفه خود می‌دانستیم از هنرمندانی که مشکلی داشتند، حمایت کنیم، ولی برخی فعالیت آن‌ها ربطی به کار هنریشان نداشته است و در اجتماع غیرقانونی شرکت‌ کرده‌اند، ولی ما این افراد را هم جزئی از خانواده هنر می‌دانیم و تعداد بسیار زیادی از افرادی که دچار مشکل شده‌اند با همکاری دستگاه قضایی مشکل‌شان حل شد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 183514 و در روز چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۱:۳۴
2024 copyright.