اختصاصی سینماسینما/ واکنش کیانیان به ماجرای مازوت

رضا کیانیان بازیگر مطرح سینما در یادداشتی که اختیار سینماسینما قرار داد به ماجرای استفاده از مازوت در نیروگاهها و کارخانه های تهران واکنش نشان داد.

به گزارش سینماسینما، در روزهای گذشته مازوت‌سوزی بعضی نیروگاه‌ها و کارخانه‌های تهران، دلیل اصلی افزایش آلودگی هوای تهران عنوان شد. تا حدی که سازمان حفاظت محیط‌زیست از دادستانی برای توقف مازوت‌سوزی در تهران کمک خواست.
عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در گفتگو با رسانه‌های ایران گفته به دلیل تحریم‌ها، پالایشگاه‌های ایران ۴ برابر بیشتر مازوت تولید می‌کنند و این مازوت یا باید صادر شود یا مصرف شود. به همین دلیل آن را به صنایع می‌دهند و هوا آلوده می‌شود.
مازوت برای استفاده باید تصفیه شود اما وزارت نیرو این کار را انجام نمی‌دهد و می‌گویند این کار میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری می‌خواهد که با شرایط تحریم کار دشواری است.
البته قبل از شدت گرفتن تحریم ها باز هم هوای شهر های بزرگ آلوده بود. ولی تحریم ها دستاویزی شده که تا هر کمبودی را به گردن آن بیندازند .چون تحریم بهانه خوبی برای ناکارآمدی مدیران ارشد است و از سوی دیگر هیچ کوششی هم برای رفع تحریم هم انجام نمی شود..
اگر تحریم ها ، شرایط اقتصادی را به این فلاکت رسانده چرا کوششی برای رفع آن نمی شود. و اگر تحریم«کاغذ پاره ای بیش نیست» چرا همه تقصیر ها به گردن تحریم ها می اندازید. ؟

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 148073 و در روز دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۹:۴۷
2024 copyright.