واکنش یک تهیه‌کننده به حضور بازیگران در گفت‌وگوی‌های تلویزیونی

یک تهیه‌کننده معتقد است که «بهتر است حضور بازیگران در برنامه‌های تلویزیونی در قالب نمایش و تئاتر باشد. در چنین شرایطی است که در نهایت اگر گفت‌وگویی هم با آن‌ها انجام شود، ایرادی ندارد.»

به گزارش سینماسینما، محسن مناجاتی به حضور بازیگران به عنوان مهمان در برنامه‌های تلویزیونی که این روزها به وفور دیده می‌شود اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم حضور بازیگران در برنامه‌های گفت‌وگو محور کمتر باشد، باید ابتدا جایگزینی برای آن پیدا کنیم. تلویزیون یک قاب تصویری است و باید برنامه‌های شاخصی در قالب تصویر و محتوا وجود داشته باشد اما به دلیل اینکه ما محتوای درستی ارائه نمی‌دهیم و عملا تکراری است، بر جنبه تصویری برنامه‌ها فکر می‌کنیم؛ بنابراین در اغلب مواقع از بازیگران دعوت می‌کنیم.

او ادامه داد: به نظرم برنامه‌هایی که مناسبت‌هایی مانند ولادت تولید و پخش می‌شوند باید همه مسائل را دربربگیرند و حضور بازیگران هم می‌تواند یکی از آیتم‌های این نوع برنامه‌ها باشد. اما در حال حاضر همه برنامه‌ها فقط از همین آیتم استفاده می‌کنند.

تهیه‌کننده برنامه مناسبتی «شادباش» با اشاره به ساختار برنامه‌های تلویزیونی اظهار کرد: اگر ساختار درست تعریف شود، می‌توان حضور بازیگران در تلویزیون را کمتر کرد تا جایگزین بهتری ایجاد شود؛ البته اگر در حال حاضر حضور بازیگران به عنوان مهمان در برنامه‌ها حذف شود، جذابیت تصویری نیز از بین می‌رود.

مناجاتی با اشاره به حضور خواننده‌ها به عنوان مهمان در برنامه‌های تلویزیونی بیان کرد: ما می‌توانیم از خواننده‌ها به عنوان مهمان در برنامه‌ها دعوت کنیم اما به دلیل اینکه آلات موسیقی در تلویزیون به تصویر کشیده نمی‌شود، تنها خود خواننده دیده خواهد شد و اغلب آن‌ها نیز زمان اجرا در برنامه لب‌خوانی می‌کنند و اتفاق خاصی نمی‌افتد.

او با بیان اینکه هر شبکه تلویزیونی تعریفی برای خود دارد، گفت:‌ بازیگران کمتر در برنامه‌های شبکه چهار و آموزش دیده می‌شوند به دلیل اینکه این دو شبکه بر محتوا تاکید دارند. اما بازیگران در دیگر شبکه‌ها مانند یک، دو و سه بیشتر حضور خواهند داشت به دلیل اینکه عمومی‌تر هستند و زمینه سرگرمی دارند. در واقع در اغلب برنامه‌ها از برند این افراد استفاده می‌شود.

تهیه‌کننده برنامه «رنگین‌کمان» ادامه داد: برخی برنامه‌های مناسبتی از کارهای تئاتری و نمایشی استفاده می‌کردند؛ برای مثال شخصیت عبدلی در گذشته در تلویزیون حضور داشت و حتی جذابیت هم برای مخاطب ایجاد می‌کرد. در حال حاضر بخش نمایش بازیگران در برنامه‌ها حذف شده و حضور فردی‌شان پررنگ‌تر شده است. به نظرم بهتر است که بازیگران در قالب نمایش به برنامه‌ها بیایند و در نهایت اگر گفت‌وگویی هم با آن‌ها انجام شود، ایرادی ندارد. اما صرف گفت‌وگو درباره اینکه در آینده می‌خواهند چه کاری انجام دهند، جذابیتی ندارند.

مناجاتی با انتقاد از حضور سلبریتی‌ها در برنامه‌های نوروزی اظهار کرد: برخی سلبریتی‌ها در ایام نوروز در برنامه‌های تمام شبکه‌ها حضور دارند. در واقع برخی از افراد که بِرَند شده‌اند در اغلب برنامه‌ها حضور دارند که امر درستی نیست.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 84363 و در روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹:۵۴
2024 copyright.