وحید موساییان: افراد پشت یک فیلم تعیین‌کننده زمان اکران هستند

وحید موساییانوحید موساییان معتقد است که بین شانس اکران یک فیلم و افرادی که پشت فیلم از آن حمایت می‌کنند؛ رابطه مستقیم وجود دارد.

به گزارش سینماسینما، وحید موساییان (کارگردان فیلم قشنگ و فرنگ) با اشاره به اینکه بیش از یک سال برای اکران فیلمش منتظر است؛ گفت: اینکه تعداد سینماها محدود است و ما از لحاظ فضای نمایش دچار محدودیت هستیم؛ درست است اما بازهم می‌توان در همین فضا با عدالت رفتار کرد و اکران را براساس کیفیت فیلم‌ها تعیین کرد نه افرادی که پشت یک فیلم هستند.

موساییان افزود: امروز عدالت در اکران فیلم‌ها وجود ندارد. برخی از تهیه‌کنندکان سینما با استفاده از رانت از فرصت بیشتری برای اکران برخوردارند و امروز شاهدیم یک تهیه‌کننده در یک فصل اکران گاه دو سرگروه سینمایی را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: اگر آدم مهمی که از مناسبات خاص و فرصت‌های ویژه برخوردار است؛ پشت یک فیلم نباشد تمام تلاش پخش‌کننده و سایر عوامل فیلم امکان دارد به دلیل اکران نشدن فیلم بی‌نتیجه بماند.

کارگردان فیلم فرزند چهارم ادامه داد: وقتی یک فیلم کلید زده می‌شود افراد زیادی مشغول کار می‌شوند و اگر آن فیلم به خوبی عرضه نشود؛ ضرر آن به همه مجموعه می‌خورد. اگر روند اکران به همین شکل ادامه پیدا کند ما با تعداد زیادی از تهیه‌کنندگان و فیلمسازان ورشکسته روبرو می‌شویم.

منبع: ایلنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 32828 و در روز چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۶:۳۰
2024 copyright.