وزیر ارشاد کدام رویداد را اساسی‌ترین رویداد هنری کشور می‌داند؟

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی پیام داد و آن را از اساسی‌ترین رویدادهای هنری و فرهنگی کشور دانست.

به گزارش سینماسینما، متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

«در روزگار معاصر، جهانی‌سازی در کنار فرصت‌هایی که ایجاد می‌کند، برای فرهنگ‌های بومی و ملی تهدیدهایی را هم رقم زده است. پرداختن به آیین‌ها و سنن یکی از رویکردهای فرهنگی مهم در مقابله با این تهدید به شمار می‌آید و به همین سبب برپایی همایش‌هایی همچون جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی را می‌توان از اساسی‌ترین رویدادهای هنری و فرهنگی کشور دانست. همایشی که در آن پژوهشگران، نمایشگران و علاقه‌مندان سنت و آیین گرد هم می‌آیند تا جشن دوستی برپا کنند و یگانگی و وحدت در عین کثرت را آن‌چنان که در میان آیین‌ورزان سال‌های دور و نزدیک تجربه کرده‌ایم، جاری و ساری سازند. جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی فرصتی است برای همه ما که با گذر از فاصله‌ها به تماشای میراث نمایشی پیشینیان‌مان از ورای نمایش‌ها و پژوهش‌ها بنشینیم و تجارب ایشان را در نیازهای انسان امروز به کار گیریم.

امید که با تلاش و همت پژوهشگران و دغدغه‌مندان این حوزه و هنرمندان و گروه‌های رشته‌های گوناگون نمایش ایرانی و ثبت و ضبط، گردآوری، نگهداری و حفظ این میراث کهن، زمینه گسترش و اعتلای این سرمایه گرانسنگ هنری فراهم آید.

همت و تلاش ارزنده دست‌اندرکاران این جشنواره را ارج نهاده و از خداوند متعال دوام توفیق عزیزان را مسألت دارم.»

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 64553 و در روز چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۸:۰۶
2024 copyright.