وقتی اوراق‌چی‎های میدان شوش به تماشای یک فیلم هنر وتجربه می روند

از فیلم‌های در حال اکران در گروه هنروتجربه می‌توان به مستند «این پیکان» به کارگردانی مشترک شاهین آرمین و سهراب دریابندری اشاره کرد.

به گزارش سینماسینما ،روزنامه فرهیختگان به همین بهانه با شاهین آرمین گفت‌وگو کرده است.
در قسمتی از این مصاحبه درباره حضور پیکان به عنوان یک شخصیت صحبت شده و آرمین در این خصوص توضیح داده است: «ما برای ساخت این مستند دست به ساختارشکنی زدیم. سراغ آدم‌هایی رفتیم که شاید در نگاه اول حرف خاصی درباره پیکان نداشته باشند. سراغ گرافیست، نقاش، عکاس و… رفتیم. در واقع سراغ آن حرف‌هایی که دوست داشتیم، درباره پیکان بیان شود، رفتیم. در فیلم «پیکان» افرادی هم مخالف و هم موافق این ماشین را می‌بینیم. روی فیلم هیچ نریشن و گفتمانی وجود ندارد. بیش از ۲۰ نفر در فیلم حضور دارند. در واقع این افراد یک برش از کل ایران هستند. این افراد تلاش می‌کنند داستان پیکان را بگویند و به جلو بروند. یک مقدار از جذابیت فیلم به‌خاطر این است که ساختار تکراری مستندهایی را که در گذشته دیده‌اید؛ رعایت نکرده‌ایم.»
او در پاسخ به سوالی درباره استقبال نسل جوان از ساخت و تماشای مستند گفت:«ما برای مستند«این پیکان» مخاطبان جالبی داشتیم.این ماشین با همه به یک شکل رابطه برقرار می‌کند.ما دونفر این فیلم را به شکل خیلی سختی تولید کردیم.من این را برای همه هم توضیح می‎دهم.حداقل هشت نا ده نفر باید روی این فیلم کار می‌کردند.در این دوسال پیر شدیم. روی این فیلم ۱۲ تا ۱۴ ساعت کار کردیم. به نظرم جوانان و فیلم‌سازان نباید از ساخت چنین موضوعاتی بترسند. من یک مهندس هستم. مستند«این پیکان» اولین فیلم ماست. طیف مخاطبان فیلم ما گسترده بودند. از استادان دانشگاه و هنرمندان تا اقتصادان‌ها و اوراق‌چی‎های میدان شوش و پیکان‎بازها برای دیدن فیلم آمده‌بودند.خیلی کیف کردم که توانستم با مستند«این پیکان» این همه انسان از قشرها و طبقات مختلف را دورهم و زیر یک سقف جمع کنم. برای ساخت فیلم ۲۵ ساعت فیلم‌برداری کردیم. فیلم کاملی ساختیم و تمام نکته‌های مهم درباره این فیلم را جلوی دوربین بردیم.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 55839 و در روز چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۹:۱۲
2024 copyright.