وقتی فروش فیلم فرهادی دستاویزی برای حمله جریانهای سیاسی می شود

محمد تاجیک : دوست عزیزی برام تعریف می کرد که هفته گذشته وقتی در وسط هفته خواسته است در سینما بهمن ، بلیط فیلم قهرمان را تهیه کند با اینکه در ساعت نه چندان شلوغی هم مراجعه کرده ، نتوانسته بلیط این فیلم را تهیه کند و دست خالی برگشته است .
این دوست من از یک جهت ناراحت بود که چرا بلیط گیرش نیامده است و از طرف دیگر خوشحال بود که سینماها پس از مدتها با رونق بسیاری مواجه شده است .
درمصاحبه هایی که در سایت سینما سینما با چند پخش کننده و سینمادار انجام داده ایم ، از استقبال بسیار خوب از فیلم فرهادی خبر داده اند و حتی عنوان کرده اند که بر خلاف انتظارشان استقبال از این فیلم در سینماهای جنوب شهر خیلی خوب بوده است .فارغ از نقاط قوت و ضعف فیلم قهرمان ، فروش ومیزان استقبال تماشاگران از این فیلم ، دستاویزی شده بود برای جریانهای سیاسی برای حمله به فرهادی .

پیش از اینکه اصغر فرهادی بیانیه بحث برانگیز اخیر خود را منتشر کند برخی رسانه های اپوزیسیون با آب و تاب ، از کاهش چهل درصدی مخاطبان این فیلم خبر دادند و طبعا بهره برداری های خود را انجام دادند .این درحالی است که مثلا روزنامه همشهری از افت بیست درصدی این فیلم خبر داده بود .
اصغر فرهادی تا قبل از اینکه بیانیه بحث برانگیز اخیر خودش را منتشر کند مورد حمله عجیب و غریبی از سوی رسانه ها و جریانهای اپوزیسیون قرار داشت که از زمان جشنواره کن شروع شده بود .
عملا مهمترین چهره ها و جریانات اپوزیسیون ، در زمان جشنواره کن و بعد از آن به شکل گسترده و بی سابقه ای به فرهادی حمله کردند .
این استنادها به کاهش فروش فیلم ، به نوعی از سوی این جریانها ، به نفع خودشان تحلیل شد .اما با بیانیه اخیر آقای فرهادی ناگهان ورق برگشت و حالا دلواپسان و اصولگرایان ورسانه هایشان منتقد شدید فرهادی شدند و حتی به تازگی روزنامه کیهان با حمله به فرهادی همانند جریانهای اپوزیسیون ،به استقبال از فیلم فرهادی اشاره کرده و مدعی شده بود که این فیلم با استقبال سرد مردم مواجه شده است .

این درحالیست که فیلم قهرمان فرهادی با کمترین میزان تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات محیطی در سینماها اکران شده است .آنطور که سینماداران و پخش کننده فیلم و فعالان پخش می گویند استقبال از فیلم خیلی خوب بوده است ولی از نظر جریانات سیاسی استقبال از فیلم فرهادی بسیار سرد بوده است !انگار باید حرف سینما داران را خیلی جدی نگیریم و به حرف رسانه های سیاسی بیشتر توجه کنیم !

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 164655 و در روز دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۱۳:۵۵
2024 copyright.