وقتی نماینده مجلس از روی جوانان خجالت می‌کشد/ انتقاد از تحریم حوزه هنری

پروانه سلحشوری۱ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه هنری نباید با اعمال سلیقه، مانع اکران فیلم های مجوزدار مانند «لانتوری» در سینماهای خود شود.
به گزارش سینماسینما، پروانه سلحشوری تاکید کرد: اگر نقدی بر فیلم «لانتوری» یا فیلم های مشابه وجود دارد، حوزه هنری باید آن را با کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کند تا راهکاری اندیشیده شود و واکنش سلیقه ای نسبت به فیلم ها درست نیست.

وی افزود: وقتی فیلمی مانند «لانتوری» که مجوز پخش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اخذ کرده، توسط حوزه هنری که سینماهای زیادی در اختیار دارد، محروم می شود، اشکالات زیادی به این موضوع وارد است.

هنر جدی گرفته شود
سلحشوری افزود: هنر در اشکال و گرایش های مختلف، باید در کشور جدی گرفته شود، زیرا رشد و پویایی یک جامعه در گرو آن است و لطافت و شکوفایی فرهنگی کشور به آن بستگی دارد.
سلحشوری گفت: مسائل فرهنگی از جمله سینما را دنبال می کنیم و پیش از این فیلم «نفس» را دیده ام و امروز هم برای تماشای فیلم «آی آدم ها» برنامه ریزی کرده ام.

برای تعطیلی کنسرت ها از جوانان خجالت می کشم
نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر درباره مشکلات مبتلابه موسیقی کشور نیز گفت: افزایش گروه های موسیقی خیابانی و تعطیلی کنسرت های قانونی، دو مساله قابل تامل در بخش موسیقی هستند.
وی تصریح کرد: وقتی جوانان کشور استعدادهای خوبی در زمینه موسیقی دارند چرا باید در خیابان و میدان ها ساز بزنند و به عنوان مسئول نتوانیم برای آنها امکانات و شرایط کار فراهم کنیم؟
سلحشوری تاکید کرد: خجالت می کشم از روی جوانان وقتی برای اوقات فراغت آنها، کنسرتی برگزار می شود، هر روز یک جا مانع ایجاد می کند. بگویید وقتی تمام راه ها را به روی جوانان بسته می شود، چه باید بکنند؟ برای رشد و پویایی جوان ها چه کرده ایم؟ کدام یک از انتظارات آنها را فراهم کرده ایم؟
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: برای پویایی جوانان، اشتغال، ورزش و هنر تنها راه چاره است و به عنوان نماینده مردم از جوانان شرمنده ام که دست ما فقط به اندازه اعتراض و نظارت کوتاه است.
سلحشوری یادآور شد: پیش از فرمایش و هشدار رهبری معظم انقلاب درباره جدی گرفتن و برخورد با مسببان آسیب پذیری کشور در مسائل اجتماعی، هرکسی در این باره صحبت می کرد به سیاه نمایی متهم می شد که چرا آسیب های اجتماعی را مطرح می کنید اما پس از فرمایش ایشان، این مساله جدی گرفته می شود.
نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر خاطرنشان کرد: یکی از راه های برون رفت از مشکلات و آسیب های اجتماعی همین هنر و ورزش است؛ همین موسیقی که می تواند در جهت اعتلای دین باشد.

با اصلاح قانون باید از ایجاد و توسعه بی رویه رسانه های زرد جلوگیری کرد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تعطیلی اخیر برخی رسانه ها نیز گفت: اتخاذ سیاست هایی که رسانه های الکترونیکی یا مکتوب، یک شبه و ناگهانی با دلایل مختلف بسته نشوند، لازم است و باید هیات نظارت بر مطبوعات در این باره جدی تر وارد شود.
وی افزود: نمایندگان مجلس هم باید در تذکرات وارد شوند که این کار را ما انجام داده ایم چون رسالت رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی ایجاب می کند تا بتوانند آزادانه وظیفه خود را انجام دهند و اگر مساله و مانعی ایجاد شد نهاد مانع شونده باید پاسخگو باشد.
سلحشوری تاکید کرد: امیدواریم مساله تعطیلی اخیر این رسانه های خبری، ظرف سه هفته آینده که مجلس تعطیل است حل شود، اگر چنین نشد وظیفه داریم در مجلس پیگیر این مساله باشیم. ضمن اینکه باید کمیته مرتبط با رسانه های مجلس نیز این مساله را در دستور کار قرار دهد و ما از آن حمایت می کنیم.
وی ادامه داد: بطور جدی دنبال اصلاح قوانین هستیم؛ برخی قوانین قدیمی باید بازنگری، تصحیح و حذف شوند و یک قانون هم باید تدوین شود تا از تاسیس و راه اندازی بی رویه وبسایت ها و نشریات زرد جلوگیری شود زیرا برخی از این رسانه ها بار محتوایی ندارند و باعث تنزل سطح فکر مخاطب هستند.
سلحشوری ابراز امیدواری کرد تا معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ساماندهی، درجه بندی و اصلاح وضعیت رسانه ها کارگروهی ایجاد کند و پس از کار کارشناسی، لایحه ای در این باره به مجلس ارائه کند.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 26081 و در روز دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱:۱۲
2024 copyright.