پاریسی‌ها روی آب فیلم دیدند/ اجرای طرح «سینما روی آب» در پاریس

در یک ابتکار کرونایی جدید، طرح «سینما روی آب» در پاریس اجرا شد و سینمادوستان ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قایق‌هایی برقی به تماشای فیلم روی یک پرده شناور نشستند.

به گزارش سینماسینما به نقل از خبرگزاری رویترز، با شیوع ویروس کرونا و آغاز دوره قرنطینه خانگی و فاصله‌گذاری اجتماعی پدیده «سینما ماشین» در کشورهای مختلف طرفدارانی را به دست آورد و محبوب شد. به لطف چنین ابتکاری، علاقمندان به سینما می‌توانستند از داخل خودروی شخصی و بدون این که با دیگر تماشاگران در تماس باشند، فیلم‌ها را روی پرده تماشا کنند. حال متولیان شهر پاریس با به راه انداختن سینما روی آب (cinéma sur l’eau) طرح ابتکاری دیگری را برای جذب مخاطب در دوره شیوع کرونا کلید زدند.

در این طرح ابتکاری که افتتاح کننده برنامه تابستانی پلاژ پاریس ۲۰۲۰ (Paris Plage) بود، تماشاچیان با ۳۸ قایق برقی ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت رایگان به تماشای کمدی حمام بزرگ (Le Grand Bain) محصول سال ۲۰۱۸ کشور فرانسه نشستند. هر قایق ظرفیت پذیرش نهایت ۶ نفر از اعضای یک خانواده یا دوستانی را داشت که از ناقل نبودن یکدیگر اطمینان داشتند.

۱۵۰ صندلی نیز در حاشیه پرآب‌ترین رودخانه فرانسه تعبیه شده بود و دیگر علاقمندان می‌توانستند از آنجا فیلم را روی پرده شناور سینما روی آب، دنبال کنند.

در برنامه پلاژ پاریس هر ساله قسمت‌هایی از رود سن با هدف ایجاد یک مرکز تفریحی به ساحل‌های مصنوعی تبدیل می‌شود. این برنامه تابستانی امسال با وجود شیوع کرونا از ۱۸ ژوئیه تا ۳۰ اوت (۲۸ تیر تا ۹ شهریور) برگزار می‌شود.

با وجود آن که سینماها در فرانسه فعالیت خود را از سرگرفته‌اند اما به دلیل نگرانی‌ها درباره گسترش کرونا، با استقبال چندانی از سوی مخاطبان روبه‌رو نشدند. ویروس کرونا تاکنون جان بیش از ۳۰ هزار نفر را در این کشور اروپایی گرفته است.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 139171 و در روز یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۳:۲۳
2024 copyright.