پاسخ‌های میرکریمی به چند پرسش و حاشیه

مدیرعامل خانه سینما گفت: دبیر جشن آینده این تشکل صنفی به زودی معرفی می‌شود.

به گزارش سینماسینما، سیدرضا میرکریمی درباره معرفی دبیر آینده جشن خانه سینما مطرح کرد: کمتر از دو هفته دیگر دبیر جشن بعدی معرفی می‌شود و علاوه بر این، تغییری در آیین‌نامه اجرایی جشن داریم که بعدا اعلام خواهد شد.

وی که ۱۳ اردیبهشت ماه در حاشیه جلسه شورای صنفی نمایش که بعد از چند سال بار دیگر به خانه سینما بازگشته است در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر تبلیغات ماهواره‌ای در بالا رفتن فروش فیلم‌ها و اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای با تبلیغات جذاب باعث افزایش استقبال مخاطبان شده‌اند، خطاب به خبرنگاری که این پرسش را مطرح کرده بود، گفت: من هم با شما موافقم اما نمی‌توانم چیزی بگویم.

سکوت درباره‌ی اظهارات افخمی

میرکریمی که دبیری جشنواره جهانی فیلم فجر را برعهده داشت، درباره سخنان بهروز افخمی درخصوص کارت‌های عوامل برنامه تلویزیونی «هفت» در این جشنواره، ترجیح داد که سکوت کند و تنها این جمله کوتاه را بیان کرد: همچنان افخمی را دوست دارم.

مدیرعامل خانه سینما همچنین درباره جابه‌جایی مکانی شورای صنفی نمایش که بعد از ماجراهایی که تعطیلی خانه سینما به وجود آمده بود، تصریح کرد: این جابه‌جایی فیزیکی بسیار کم‌اهمیت است اما یک پیغام دارد. وقتی مدیریت چرخه اقتصادی سینما در بخش‌های مختلف آن به اهالی سینما سپرده می‌شود، به نوعی خصوصی‌سازی اتفاق می‌افتد. در همین راستا در حوزه‌هایی اجازه شهامت بیشتر به فیلمسازان داده می‌شود و آنها بهتر می‌توانند از مسائل تخصصی‌شان دفاع کنند.

کارگردان فیلم «دختر« یادآور شد: حتی زمانی که شورای صنفی نمایش جلسات خود را در وزارت ارشاد برگزار می‌کرد باز هم خدمات خوبی را به سینما ارائه می‌داد اما با توجه به اینکه اعضای آن اصناف خانه سینما و به نوعی نمایندگان این شاخه هستند و با در نظر گرفتن اینکه نماینده ارشاد بدون حق رای در جلسات حضور دارد، بازگشت شورای صنفی به خانه سینما درخواست دو طرفه ما و وزارت ارشاد بود.

میرکریمی اضافه کرد: تاریخچه شورای صنفی نشان می‌دهد که همواره جلسات آن در خانه سینما تشکیل شده است اما در دوره‌ای که خانه سینما دچار بحران شد، جلسات آن در وزارت ارشاد پیگیری شد. در حال حاضر فضای بسیار خوبی به وجود آمد ضمن اینکه اختلافات تهیه‌کنندگان برطرف شده و سینماداران هم بار دیگر فعالیت‌شان رونق گرفته است به همین دلیل شرایط خوبی فراهم شد تا شورا دوباره به خانه سینما بازگردد، زیرا بهترین جا برای تشکیل این شورا محلی است که اصناف آن در چرخه اقتصادی سینما سهم دارند.

هیات مدیره پیگیر ثبت صنوف در وزارت کار است

مدیرعامل خانه سینما درباره ثبت صنوف این تشکل در وزارت کار گفت: بنده چنین ماموریتی نداشتم. هیات مدیره چنین مسائلی را مطرح کرده بود و حالا هم خودش پیگیر است.

او در ادامه درباره شناور شدن قیمت بلیت سینما در سانس‌ها و روزهای مختلف به منظور احقاق حقوق سینماگران توضیح داد: وقتی فرصت کوتاهی به اکران فیلم‌ها اختصاص پیدا می‌کند و بعضی آثار در بالاترین سطح فروش ناچارند از روی پرده کنار گذاشته شوند، باید شرایطی ایجاد کنیم که صاحبان فیلم به بیشترین منافع مالی برسند زیرا در حال حاضر به دلیل محدودیت ناوگان اکران سینمایی برای نمایش فیلم‌ها دچار محدودیت هستیم. اما فرمول ساده عرضه و تقاضا حکم می‌کند تا وقتی عرضه و استقبال مخاطبان افزایش یافته، سینماگران هم بتوانند قیمت بلیت اثرشان را بالا ببرند زیرا فیلم کالای تولیدی بخش خصوصی است و نه دولتی و جای سوال دارد که سیستم دولتی قیمت بلیت را به شکل تبعیض‌آمیزی کنترل کند.

میرکریمی درباره احتمال رکود سینما در روزهای آینده که پیش‌بینی می‌شود با تغییر فیلم‌ها ایجاد شود، تصریح کرد: اعتقادی به رکود ندارم و معتقدم امسال فروش خوبی در سینما خواهیم داشت اما مساله اصلی توازن نداشتن عرضه و تقاضاست و همچنان مشکل کمبود صندلی سینما داریم. هرچند به دلیل رونق اقتصادی که به تازگی ایجاد شده بسیاری از افراد برای ساخت سالن سینما ترغیب شده‌اند اما تا زمانی که به آن نقطه ایده‌آل برسیم، ناچار به سهمیه‌بندی هستیم.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 15444 و در روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۷:۵۸
2024 copyright.