پاسخ یک مستندساز به مصطفی آل احمد/ اولین مستند درباره جلال را من ساختم

مصطفی آل احمدبه دنبال انتشار مطلبی از مصطفی آل احمد با عنوان «توضیح کارگردان نویسنده بودن درباره پشت پرده برنامه گذشته هفت» در سینما سینما، پریسا عشقی مستندساز توضیحی برایمان ارسال کرد.

به گزارش سینماسینما در این توضیح آمده است:
با سلام و احترام ، اینجانب پریسا عشقی مستند ساز و عضو انجمن مستند سازان خانه سینما لازم میدانم اعلام کنم مستند بلند «جلال آل احمد» به کارگردانی و تهیه کنندگی اینجانب در سال۸۷-۸۶ نخستین مستند پرتره ای بود که درباره جلال آل احمد ساخته شد.

این مستند در شهریور ۱۳۸۷ به مناسبت چهلمین سالمرگ جلال از شبکه دو تلویزیون پخش شد. آذر۱۳۸۷ جایزه بهترین مستند را از جشنواره کتاب و رسانه گرفت. اردیبهشت۱۳۸۸ در جشنواره شهید آوینی از جمله مستندهای بلند راه یافته به بخش مسابقه بود.

مستند نویسنده بودن، اگر اشتباه نکنم، سال ۱۳۹۱ ساخته شد و به جهت اینکه آقای علی دهباشی کارشناس مستند «جلال آل احمد» بودند و در نویسنده بودن هم حضور داشتند آقای مصطقی آل احمد به این موضوع آگاهی کامل دارند. اصرار ایشان بر اینکه نویسنده بودن تنها مستند ساخته شده درباره جلال آل احمد است را متوجه نمیشوم. ایشان نه تنها در این یادداشت که در گفتگوهای دیگرشان هم این نکته را بیان کرده که من چشم پوشی کرده بودم. اما اینبار بهتر دیدم به ایشان گوشزد کنم دوست و همکار عزیز، بهتر است به عنوان مستند ساز ادعاهایتان را با مدرک و سند درست بیان کنید.
با تشکر
پریسا عشقی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 31584 و در روز سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۱:۲۶
2024 copyright.