پایان کار جشنواره لندن/ نماینده روسیه در اسکار بهترین فیلم شناخته شد

جشنواره فیلم لندن با اهدای جایزه بهترین فیلم به «بی‌ عشق» (Loveless) از روسیه به پایان راه رسید.

به گزارش سینماسینما، شصت‌ویکمین دوره جشنواره فیلم لندن با اهدای جایزه برتر به فیلم «بی عشق» به کارگردانی آندری زویاگینتسف در پایتخت انگلستان به پایان رسید.

مجید مجیدی کارگردان سرشناس ایرانی نیز با فیلم «آن سوی ابرها» در جشنواره فیلم لندن حضور داشت.

در این دوره از جشنواره فیلم لندن، هیات داوران به ریاست آندریا آرنولد پنجمین اثر کارگردان سرشناس روس را لایق دریافت جایزه بهترین فیلم دانستند. فیلم قبلی زویاگینتسف با عنوان «لویاتان» نیز برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره لندن در سال ۲۰۱۴ شده بود.

«بی عشق» نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و نماینده روسیه در بخش بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی زبان نودمین دوره اسکار است.

هیات داوران جشنواره فیلم لندن «بی عشق» را فیلم زیبا و بسیار شاعرانه توصیف کردند که منتقد برهه سیاسی و روانشناسی کنونی است. بابک انوری، اریک بانا، لیلی کول، اشلی کلارک، الکسی پاپگربسکی و اما توماس دیگر اعضای هیات داوران جشنواره فیلم لندن بودند.

در این دوره از جشنواره جایزه بهترین فیلم مستند به «پادشاهی ما» به کارگردانی لوسی کوهن اهدا شد.

در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم لندن که شنبه ۲۲ مهر برگزار شد، پل گرینگرس کارگردان بریتانیایی که بیشتر برای سری فیلم‌های «هویت بورن» شناخته می‌شود جایزه فلوشیپ بفتا را برای مشارکت موثر در صنعت سرگرمی دریافت کرد. گرینگرس با اشاره به وضعیت اکنون صنعت فیلمسازی که با ماجرای رسوایی هاروی واینستین روزهای دشواری را سپری می‌کند گفت: «اکنون کاملا مشخص است که تنوع در تمام زمینه‌ها از جنسیت گرفته تا نژاد یکی از مشکلات بنیادین صنعت فیلمسازی است. باید در این زمینه خیلی بهتر عمل کنیم.»

در این دوره از جشنواره فیلم لندن جایزه بهترین فیلم یک کارگردان فیلم اولی به «زخم» (The Wound) به کارگردانی جان ترنگو کارگردان اهل آفریقای جنوبی اهدا شد.

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 69430 و در روز یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲:۲۱
2024 copyright.