پای یکی از مدیران رده‌بالای هالیوود به جنجال لو رفتن فیلم‌ها باز شد

پس از تحقیقات اف‌بی‌آی مشخص شد که نسخه‌ای از فیلم «هشت منفور» که برای اندرو کوزو یکی از مدیران آلکان اینترتینمنت ارسال شده در یک سایت اشتراک فایل بازگذاری شده است. این در حالی است که اندرو کوزو اعلام کرد که هیچ گاه این دی‌وی‌دی را ندیده است.

 به گزارش سینماسینما،  اوایل این هفته فیلم «هشت منفور» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو پیش از اکران در سینما به صورت گسترده در اینترنت منتشر شد. اکنون پای یکی از مدیران رده بالای هالیوود به موضوع لو رفتن این فیلم باز شده است.

اندرو کوزو یکی از مدیران آلکان اینترتینمنت کسی است که یک نسخه از فیلم جدید تارانتینو را دریافت کرده است. این نسخه از فیلم از سوی مسئول دفتر او دریافت شده و پس از آن در اینترنت منتشر شده است. گفته می‌شود که مقامات رسمی، اف‌بی‌آی در همکاری با کمپانی واینستاین (توزیع‌کننده فیلم «هشت منفور») با شناسایی واترمارک موجود در نسخه‌ی لو رفته فهمیدند که این همان نسخه‌ای است که برای کوزو ارسال شده است.

کوزو با اشاره به این که دی‌وی‌دی فیلم به دست او نرسیده است، به هالیوودریپورتر گفت : «من اصلا این دی‌وی‌دی را ندیده‌ام. ما علاوه بر همکاری با پلیس، تحقیقات داخلی خود را نیزانجام خواهیم داد.»

این امکان وجود دارد که کوزو خود نیز قربانی این ماجرا باشد و شخص دیگری در کمپانی او دی‌وی‌دی فیلم را به دست آورده و اقدام به انتشار آن کرده است. آن چه که در حال حاضر مشخص است، «هشت منفور» در روز نخست بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار بار دانلود شده و علاوه بر آن می‌توان دی‌وی‌دی فیلم را در بسیاری از کشورها از جمله چین تهیه کرد.

گروهی که مسئولیت انتشار «هشت منفور» را برعهده گرفته است اعلام کرد که این فیلم یکی از ۴۰ فیلمی است که احتمالا یکی پس از دیگری منتشر خواهند شد.

انتشار یک فیلم پیش از اکران گسترده می‌تواند سبب وارد آمدن خسارت بسیاری به صاحبان اثر شود. وسترن ۷۰ میلیون دلاری «هشت منفور» با بازی ساموئل ال.جکسون و کورت راسل یکی از همین آثار است که جمعه به صورت محدود به نمایش درآمد و قرار است که از ۳۱ دسامبر به صورت گسترده اکران شود. «بازگشته» به کارگردانی الخاندرو گونزالس ایناریتو و با بازی لئوناردو دی‌کاپریو و تام هاردی که به سرنوشتی مشابه با «هشت منفور» دچار شده نیز قرار است از ۸ ژانویه‌ی سال ۲۰۱۶ اکران خواهد شد. هنوز مشخص نیست که «بازگشته» هم از دفتر کوزو به اینترنت درز کرده است یا خیر.

کوزو با ابراز خشم این اتفاق را نمادی از دزدی آنلاین خواند و گفت که این مسئله تنها یک درباره فیلم نیست بلکه تهدیدی برای کل صنعت فیلمسازی است.

منبع : به نقل از خبرهالیوودریپورتر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 8096 و در روز چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸:۴۷
2024 copyright.