پخش‌کننده «علف‌زار»: مدیران باید از فیلم‌ها دفاع کنند/ پژمان جمشیدی نعمتی برای سینمای ایران

سعید خانی پخش‌کننده «علف‌زار» بیان کرد که من پیش از این در فیلم «دوزیست» تجربه بازی پژمان جمشیدی در نقش ملودرام را داشته‌ام اما او از زاویه‌ای متفاوت در این فیلم ظاهر شده است.

به گزارش سینماسینما، سعید خانی پخش‌کننده فیلم سینمایی «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی که فروش موفقی را در گیشه تجربه می‌کند، درباره وضعیت اکران این فیلم توضیح داد: این استقبال در مجموع خوب است هر چند هنوز هم خیلی خوب نیست. به نسبت شرایط دیگر فیلم‌ها شاید فیلم «علف‌زار» فروش بهتری داشته باشد اما در مجموع شرایط اکران سینماها هنوز شرایط خوبی نیست. از اتفاقات تلخ آبادان تا وضعیت گرانی‌های اخیر بر روحیه مردم تأثیر گذاشته و در این شرایط می‌توان گفت فروش «علف‌زار» قابل قبول است، هر چند می‌تواند خیلی بهتر از این باشد.

وی افزود: فیلم ما قرار بود از ۱۸ خرداد اکران شود اما با توجه به فروش نامناسب فیلم‌های روی پرده ما زودتر اکران «علف‌زار» را آغاز کردیم. در این شرایط هم از فروش فیلم راضی هستیم اما امیدواریم حمایت بیشتری از فیلم‌ها صورت بگیرد کمااینکه فیلم «علف‌زار» هم مانند دیگر فیلم‌ها همچنان از تبلیغات تلویزیونی محروم است. امیدواریم بتوانیم به کمک فضای مجازی مردم را از اکران فیلم‌ها آگاه کنیم.

مشکل صداوسیما برای ندادن تبلیغ فیلم‌ها نیستند

خانی با اشاره به ورود صداوسیما به حوزه نمایش خانگی ادامه داد: به نظر می‌رسد صداوسیما شمشیر خود را برای سینما از رو بسته و مسئولان سازمان سینمایی هم متأسفانه در حال مماشات هستند و سینما هیچ حامی‌ای ندارد که لااقل بتواند از محصولات خود حمایت کند. مشکل صداوسیما به نظر می‌رسد با یک فیلم خاص نیست و با همه سینما در شرایط فعلی مشکل دارند. زمانی از همه فیلم‌ها حمایت می‌شد و از فیلم‌های ارزشی حمایت بیشتر اما امروز شرایط تغییر کرده و به نظر می‌رسد اگر دست‌شان برسد حاضرند در سینماها را هم تخته کنند!

این پخش‌کننده درباره پیش‌بینی استقبال از «علف‌زار» به نسبت بازخوردهای جشنواره‌ای نسبت به این فیلم هم توضیح داد: از ابتدای امسال چند فیلم اجتماعی اکران شده اما هیچکدام مانند «علف‌زار» فروش نداشت که در دو هفته فروشش از مرز ۲ میلیارد تومان گذشته، به زعم من این فیلم تا به امروز فروش خوبی داشته است اما با توجه به تعطیلاتی که داشتیم، حجم اصلی تبلیغات خود را برای بعد از ۱۵ خرداد اختصاص داده‌ایم تا شرایط برای اکران بهتر شود. هزینه تبلیغات سرسام‌آور شده است و هیچ حمایتی هم از فیلم‌ها نیست. به همین دلیل حجم اصلی تبلیغات خود را به بعد از تعطیلی سینماها موکول کردیم.

وی درباره تأثیر انتشار نسخه پرده‌ای فیلم «علف‌زار» در حاشیه جشنواره فیلم فجر بر فروش آن در اکران عمومی هم تأکید کرد: آن نسخه به موقع جمع‌آوری شد و از آنجایی که نسخه بسیار بی‌کیفیتی بود و صدای مناسبی هم نداشت از آن استقبالی نشد و تأثیری هم بر فروش فیلم ندارد. مخاطبان این جنس فیلم‌ها هم اساساً آنقدر فهیم هستند که ترجیح می‌دهند فیلم را روی پرده و با کیفیت و صدای خوب ببینند. در همین شرایط ما اگر اطلاع‌رسانی درستی داشته باشیم «علف‌زار» این قابلیت را دارد که رکورد فروش فیلم اجتماعی در سینمای ایران را بشکند. فیلم هم داستان واقعی دارد و هم از زمان اکران برآیند این است که اکثر مخاطبان از آن رضایت داشته‌اند.

تصمیم‌گیری اکران در دست صنوف نیست!

این پخش‌کننده با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری اکران در دست صنوف نیست و مدیران سینمایی هستند که در شورای راهبردی اکران تصمیم‌گیری می‌کنند، تأکید کرد: مدیران موظف هستند از فیلم‌ها دفاع کنند. فیلم ما مشکل محتوایی برای برقراری ارتباط با مخاطب ندارد و اگر اطلاع‌رسانی درستی صورت بگیرد، در همین وضعیت قابلیت استقبال بالا را دارد.

خانی درباره نقش‌آفرینی پژمان جمشیدی در نقشی جدی مرتبط با یک پرونده تجاوز در فیلم «علف‌زار» افزود: من پیش از این در فیلم «دوزیست» تجربه بازی پژمان جمشیدی در نقش ملودرام را داشته‌ام اما او از زاویه‌ای متفاوت در فیلم «علف‌زار» ظاهر شده است و در این چند روز متوجه همذات‌پنداری مخاطب با او شده‌ام. مخاطب او را در نقش یک بازپرس پذیرفته است و معتقدم پژمان جمشیدی در شرایط فعلی یک نعمت برای سینمای ایران است، بازیگری که هم در فیلم کمدی می‌تواند درخشان باشد و هم در فیلم ملودرام می‌تواند یک نقش کلیدی را به خوبی بازی کند. مهمترین نکته هم این است که مخاطب او را باور کرده و معتقدم یکی از دلایل فروش خوب فیلم تا به امروز هم حضور پژمان جمشیدی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 176109 و در روز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۲:۰۰
2024 copyright.