پرویز کیمیاوی و تدوین یک پروژه قدیمی/ موسیقی محلی – نوازندگان بومی

پرویز کیمیاوی عکس‌ها و بریده فیلم‌هایی از یک پروژه قدیمی را در صفحه فیسبوکش رونمایی کرد.

به گزارش سینماسینما، پروژه “موسیقی محلی – نوازندگان بومی” که سال‌ها پیش توسط پرویز کیمیاوی ضبط شده است در دست تدوین است.

پرویز کیمیاوی، نویسنده و فیلمساز ایرانی که در فرانسه ساکن است در صفحه فیسبوک خود از بریده راش‌­ها و عکس‌­هایی رونمایی کرد که هر کدام می‌­توانند سند مهمی در تاریخ موسیقی و سینمای مستند ما باشند. کیمیاوی سال­‌هایی که در ایران ساکن بود و یا در دهه‌های اخیر که به ایران سفر می­‌کرد به نواحی مختلف ایران رفته و از نوازندگان محلی آن خطه فیلم و عکس می‌­گرفت تا در حافظه‌ی تاریخی ما برای همیشه ثبت شوند. این روزها آقای کیمیاوی مشغول تدوین این فیلم­‌هاست. از افرادی که در مقابل دوربین پرویز کیمیاوی قرار گرفتند می­‌توان به: استاد همت‌­علی سالم (نوازنده کمانچه)، شامیرزا مرادی (نوازنده سرنا)، محمدحسین یگانه ( نوازنده دوتار)، برات مقیمی (نوازنده دوتار کرمانجی بجنورد)، علی اصغر بهاری (نوازنده کمانچه)، اسماعیل ستارزاده (نوازنده دوتار) نام برد.

در ادامه بریده‌­ای از دوتار نوازی اسماعیل ستارزاده را می‌­بینید که در بهار ۱۳۷۲ توسط پرویز کیمیاوی ضبط شده و تابحال دیده نشده. این تصاویر ارزشمند از موسیقی نواحی ایران قرار است در مجموعه‌­ای با عنوان موسیقی محلی ـ نوازندگان بومی – که در دست تدوین است –  پخش شود. این‌که کِی و کجا، باید منتظر ماند.

 

 

منبع ویدئو: صفحه فیسبوک پرویز کیمیاوی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 104615 و در روز شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۳:۱۴
2024 copyright.