پیمان معادی پاسخ می‌دهد؛ پشت پرده بحث اختلاف و دستمزدهای بالای عوامل «برادران لیلا»

معادی در بخش دیگر لایو اینستاگرامی با کیوان کثیریان به پرسش‌هایی در مورد بودجه ساخت «برادران لیلا»‌ که گفته می‌شود عدد و رقمی خارج از عرف سینمای ایران است، پاسخ داد.
او در ابتدای این مبحث درباره اینکه آیا اصلا بحث دستمزدهای نامتعارف برای بازیگران و خود معادی مطرح بوده، گفت: «من درباره خودم می‌گویم که دستمزدم پایین‌تر از فیلم‌های دیگرم بود؛ حتی پایین‌تر از دستمزد فیلم بعدی که قصد دارم کار کنم. این طبیعی است که در فیلم بعدی بالاتر از فیلم قبل بگیری، اما نکته اینجاست که دستمزد کمی پایین‌تر من در «برادران لیلا» پایه‌ی دستمزد من در فیلم بعدی شده است.»
معادی در پاسخ به اینکه چرا عدد کمتری گرفته، گفت: «روزهای اول می‌گفتند نداریم. در آن روزها، بودجه چندانی نداشتند و از ما می‌خواستند ملاحظه کنیم و کمتر بگیریم، به هر حال کم‌کم در ادامه بودجه تزریق شد.»
او فیلم «برادران لیلا» را به لحاظ ویژگی‌های ساخت، فیلمی پرهزینه دانست و گفت: «فیلم پرهزینه است و این در خود اثر واضح است. پنج ماه فیلمبرداری داشتیم و این اصلا شوخی نیست. در برخی صحنه‌ها نزدیک هزار، هشتصد، هفتصد هنرور آن هم در مدت ۱۰ روز حاضر بودند. بالاخره این‌ها روی هزینه تاثیر دارد. هزینه را در، در و دیوار «برادران لیلا» می‌بینید. به طور کلی غیر از بازیگران، عوامل ساخت فیلم هم جزو عواملی بودند که دستمزد بالایی دارند.»
او همچنین درباره اینکه گفته می‌شد برسر مسائل مالی بین برخی از عوامل اختلاف به وجود آمده بود، گفت: «من شخصا اختلافی نداشتم. به دلیل کاری که داشتم دو روز بعد از تمام شدن فیلمبرداری بخش‌های خودم، سفر کردم و رفتم و بعد از آن یک ماه فیلمبرداری ادامه داشت. من از دور موضوع اختلافات و مسائل مطرح شده را می‌شنیدم، هرچند که در کورانش نبودم. حتما آن مشکلات امروز حل شده است، از من خواستند وارد شوم، جواد نوروزبیگی کمک کرد، خود سعید روستایی هم همین‌طور تا در نهایت گشایشی شد و به جایی رسیدیم که همه گروه در کنار هم بودیم.»
معادی گفت:‌ «منبع مالی ما مشخص بود، آقای اخباراتی سرمایه‌گذار بود و به نظر رسید منبع مالی تمیزی دارد. علاوه بر اینکه در آن زمان می‌دیدیم در همان زمان بازیگرانی بودند که دو برابر ما دستمزد می‌گیرند. بنابراین قراردادهای ما عجیب نبود، البته مالیات آن را هم می‌دهیم.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 177202 و در روز شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰:۵۷
2024 copyright.