پلیس لس آنجلس هم فیلم‌های تارانتینو را تحریم کرد

کوئنتین تارانتینواداره پلیس لس آنجلس در همراهی با اداره پلیس نیویورک در اعتراض به سخنرانی اعتراض‌آمیز کوئنتین تارانتینو علیه خشونت پلیس خواهان تحریم فیلم‌های او شد.

به گزارش «سینماسینما»، انجمن حفاظتی پلیس لس آنجلس روز سه‌شنبه اظهارات کوئنتین تارانتینو در راهپیمایی اعتراض‌آمیز مخالفان خشونت پلیس در نیویورک را «تحریک‌آمیز» خواند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، این انجمن در بیانیه‌ای گفت: «کوئنتین تارانتینو، کارگردان سینما، آخر هفته گذشته، با قاتل نامیدن پلیس در یک راه‌پیمایی علیه پلیس در نیویورک، بی‌مسئولیتی را به یک سطح جدید و غیر قابل پذیرش رساند.»

انجمن حفاظتی پلیس لس آنجلس در بخش دیگر بیانیه خود تارانتینو را متهم کرد که با اظهارات خود مأموران پلیس را بیش از پیش در معرض هدف قرار داده است.

تارانتینو شنبه این هفته در راهپیمای گفت: «من یک انسانم و وجدان دارم و اگر شما باور دارید که قتل اتفاق می‌افتد، پس باید برخیزید و در برابر آن بایستید. من اینجا هستم که بگویم طرفدار مقتول هستم.»

کارگردان و فیلمنامه‌نویس برنده اسکار گفت: «وقتی شاهد قتل هستم، نمی‌توانم بی‌تفاوت بمانم… باید یک قتل را قتل بنامم و باید قاتلین را قاتلین بنامم.»

به دنبال این اظهارات، اداره پلیس نیویورک خواستار تحریم فیلم‌های تارانتینو شد و اکنون اداره پلیس لس آنجلس نیز به این کمپین پیوسته و اعلام کرده است کاملاً از آن حمایت می‌کند.

انجمن حفاظتی پلیس لس آنجلس گفت: «تارانتینو تنها چهار روز بعد از آنکه یک افسر پلیس نیویورک در حین انجام وظیفه با شلیک گلوله جان خود را از دست داد، چنین اظهاراتی کرده است. لفاظی‌های نفرت‌انگیز چهره‌ای غیر انسانی از پلیس ترسیم و دیگران را به حمله به ما تشویق می‌کند.»

تارانتینو فیلم «هشت نفرت‌انگیز» (The Hateful Eight) را آماده نمایش دارد. این فیلم از ۲۵ دسامبر (۴ دی) در قالب ۷۰ میلی‌متری به‌طور محدود اکران می‌شود و از هشت ژانویه (۱۸ دی) در سطح گسترده به نمایش درمی‌آید.

تارانتینو سال ۱۹۹۴ با «داستان عامه‌پسند» به شهرت زیادی دست یافت. فیلم او در هفت بخش شامل بهترین فیلم و کارگردان نامزد اسکار شد و تارانتینو و همکار فیلم‌نامه‌نویسش راجر ایواری به خاطر آن اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کردند. این فیلم همچنین برنده جایزه نخل طلای کن شد. تارانتینو با «جانگو آزاد شده» هم جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را برد.

«بیل را بکش: جلد ۱»، «بیل را بکش: جلد ۲» و «گرایندهاوس» از دیگر ساخته‌های اوست.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 4743 و در روز چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲:۳۴
2024 copyright.