پوستر «لانتوری» رونمایی شد/ چرا زیر ۱۶ سال نمی‌تواند به سینما برود؟

لانتوریسام بهشتی – تازه ترین فیلم رضا درمیشیان در حالی اکران خواهد شد که مدیران سینمایی محدودیت سنی برای فیلم ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار سینماسینما، پوستر فیلم «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان توسط آرمان کوچکی طراحی شده است و این فیلم در مردادماه سال جاری و بعد از پایان اکران فیلم «عادت نمی‌کنیم» روی پرده خواهد رفت.

نکته جالبی که در خصوص این فیلم وجود دارد، مدیران سازمان سینمایی این بار تصمیم گرفتند که محدودیت سنی برای این فیلم ایجاد کنند و افراد زیر ۱۶ سال نمی‌توانند این فیلم را تماشا کنند.

ناگفته نماند که از سویی می‌شود این تعبیر را داشت که شاید این محدودیت سنی ایجاد شده برای فیلم «لانتوری»، یک شگرد تبلیغاتی برای جذب مخاطب باشد.

پوستر لانتوری

افراد زیر ۱۶ سال نمی توانند این فیلم را تماشا کنند، چون مدیران سینمایی این گونه تصمیم گرفتند و یا شاید این مساله یک تکنیک تبلیغاتی است. محدودیت سنی ایجاد کردن در ساختار سینمای ایران برای فیلم ها، یک شوخی خنده دار است چون قبل از این ماجراها، اداره نظارت و ارزشیابی و شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش وجود دارد که یک اثر سینمایی از چندین فیلتر عبور می‌کند و بای ان شرایط، حالت دوم محتمل تر است.

«لانتوری» سومین فیلم رضا درمیشیان بعد از فیلم های «بغض» و «عصبانی نیستم» است که نخستین حضور این فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بود که نتوانست انتظار مخاطبین و اهالی قلم را بر آورده کند و بعد از آن راهی جشنواره برلین شد که در آن جا هم توفیق چندانی نداشت.

سال گذشته حجت الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی در طول فیلمبرداری این فیلم، در سر صحنه حاضر شد و این فیلم جز فیلم هایی بود که ایوبی خودش به پشت صحنه رفت و مدیران دیگرش را راهی نکرد.

نوید محمد زاده، باران کوثری، مریم پالیزبان و نادر فلاح بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 21217 و در روز چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۴:۰۰
2024 copyright.