پوستر متفاوت جشنواره جهانی فجر؛ تصویر مش حسن و گاوش!

صبح امروز (۱۸ اسفند ماه) قبل از آغاز رسمی نشست خبری پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر، پوستر این جشنواره رونمایی شد.

به گزارش سینماسینما ، رضا کیانیان در زمان رونمایی این پوستر گفت: امروز قرار بود عزت‌اله انتظامی در میان ما باشد اما به دلیل بیماری حضور نداشت.

رضا میرکریمی با اشاره به اینکه این پوستر را حمیدرضا بیدقی طراحی کرده است؛ گفت: در جشنواره‌های جهانی رسم است که عکس یک فیلم یا شخصیت معروف سینما را به عنوان پوستر انتخاب می‌کنند و ما نیز فیلم گاو را انتخاب کردیم زیرا فیلم گاو سی سال است که در جشنواره‌‌های مختلف بین‌المللی به عنوان یکی از نمونه‌های سینمای ایران به نمایش درآمده است. این فیلم حتی بعد از انقلاب نیز توسط حضرت امام (ره) تایید و باعث شد که یک وضعیت خوب برای سینمای ایران ایجاد شود.

وی ادامه داد: عزت‌اله انتظامی بازیگر ارزشمندی برای سینمای ایران است.

مدیرعامل خانه سینما در این نشست اعلام کرد: فقط یک بخش مسابقه در جنشواره امسال وجود دارد.

به گفته او؛ جایزه مصطفی عقاد به محمدرسول‌الله (ص) تغییر کرده است.

میرکریمی گفت: جوایز جشنواره امسال کم شده و امسال فقط بخش مسابقه سینمای سعادت برگزار می‌شود.

به گفته او؛ ۱۵ فیلم در بخش بین‌الملل جشنواره امسال به نمایش درمی‌آید که از آن میان؛ ۳ فیلم ایرانی و ۱۲ فیلم خارجی است. در بخش کوتاه و مستند نیز ۱۲ فیلم خارجی و ۳ فیلم ایرانی به نمایش درخواهد آمد.

وی افزود: فقط دو جایزه اصلی به عنوان جایزه زرین و بهترین فیلم اهدا می‌شود و بقیه جایزه‌ها نقره‌ای است.

به گفته او؛ بخش دارالفنون جشنواره امسال به استعدادیابی می‌پردازد که مسئول‌آن مازیار میری است.

اسفندیاری معاون بین‌الملل این جشنواره نیز در سخنانی گفت: بیش از ۲۰۰ مهمان امسال حضور پیدا می‌کنند که در بین آنها تهیه‌کنندگان و سینماگران صاحب سبک حضور دارند در بخش آزاد نیز بین ۴۰ الی ۵۰ غرفه فعالیت خواهند کرد.

رضا کیانیان (مدیر کاخ جشنواره) نیز در این نشست اعلام کرد: جشنواره امسال بولتن ندارد. این جشنواره با نگاه به محیط‌زیست و حفاظت از محیط‌زیست برگزار می‌شود. جشنواره فقط در پردیس چهارسو برگزار می‌شود و تمام مهمان‌ها به جای هتل‌های بالای شهر در هتل فردوسی مستقر می‌شوند. فرش قرمزی هم وجود ندارد.

کیانیان گفت: به همه مهمانان سینماگران و رسانه‌های بن‌های پذیرایی داده می‌شود و هر موقع بخواهند می‌توانند از غرفه‌های مشخص شده غذا بگیرند و پذیرایی شوند. ما در این جشنواره ساعت ناهار نداریم.

به گفته وی؛ جشنواره امسال فقط یک کتاب سیاه و سفید که شامل معرفی فیلم‌هاست؛ منتشر می‌شود.

وی گفت: همه افراد آزادند که به جشنواره بیایند و برای کسانی که می‌آیند بخصوص دانشجویان کارت غذا صادر می‌شود. همه نیز آزاد هستند که به مهمانان دسترسی پیدا کنند.

امیر اسفندیاری درباره مهمانان خارجی جشنواره امسال گفت: رایزنی برای دعوت از مهمانان خارجی ادامه دارد اما تا زمان صادر نشدن ویزا اسامی آنها اعلام نمی‌شود اما قطعا مهمانی حضور دارند که شگفت‌زده می‌شوید.

وی افزود: فیلم‌هایی که به نمایش درمی‌آیند ساخته سال ۲۰۱۵ و بعد از آن هستند و سعی شده فیلم‌هایی انتخاب شوند که کمترین حذف و ممیزی را داشته باشند و با ارزش‌های ما هماهنگ باشد.

وی یادآور شد: تمامی فیلم‌ها زیرنویس انگلیسی و فارسی می‌شوند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 13006 و در روز سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۹:۲۶
2024 copyright.