پیام تبریک انجمن بازیگران به ژاله علو/ تقدیر یونسکو از بازیگر پیشکسوت

 به مناسبت قدردانی کمیسیون ملی یونسکو ایران از ژاله علو بازیگر پیشکسوت، از سوی شورای مرکزی انجمن بازیگران پیام تبریک منتشر شد.

به گزارش سینماسینما در متن این پیام آمده است:

«بزرگان و پیشکسوتان عرصه‌های هنری، میراث ماندگار زنده هر تمدن و اعتبار دهنده اندیشه و فرهنگ هر مرز و بومی هستند.

سرکار خانم ژاله علو از مفاخر هنر بازیگری و گویندگی در تاریخ معاصر فرهنگ ایران و همواره از نمونه‌های بارز تشخص و اخلاق حرفه‌ای بوده و هستند.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران اقدام ارزنده کمسیون ملی یونسکو ایران در تقدیر از یک عمر فعالیت هنری این پیشکسوت با ارزش را ارج نهاده و صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به حضور بانوی باصلابت و خوش‌نوای هنر تقدیم داشته، سلامتی ایشان و دیگر پیشکسوتان عزیز را آرزومند است.»

گفتنی است کمیسیون ملی یونسکو در حاشیه برپایی اولین دوره از جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» از ژالو علو بازیگر و پیشکسوت صداپیشگی تقدیر کرد.

لوح تقدیر و هدیه کمیسیون ملی یونسکو-ایران به پاس یک عمر فعالیت هنری ژاله علو به این بازیگر، گوینده و صداپیشه پیشکسوت از سوی مریم دوستی دبیر اولین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» اهدا شد.

ژاله علو متولد ۱۴ مرداد ۱۳۰۶ در تهران و شاعر، گوینده رادیو، صداپیشه و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. این هنرمند برجسته در آثار متعددی سابقه حضور درخشان داشته و در سال ۸۹ به عنوان چهره ماندگار معرفی شده است.

 

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 146074 و در روز سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۸:۳۸
2024 copyright.