پیام‌های تسلیت وزیر ارشاد، رئیس سازمان صداوسیما، کانون کارگردانان و مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پی درگذشت پرویز پورحسینی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان صداوسیما و مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پیام هایی درگذشت پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفتند.

به گزارش سینماسینما، پرویز پورحسینی بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون ایران که از ۲۲ آبان ماه به سبب درگیر شدن با ویروس کرونا در بیمارستان فیروزگر بستری شده و تحت مراقبت ویژه قرار داشت در سن ۷۹ سالگی چشم از جهان فروبست.

سیدعباس صالحی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در متن پیامی برای پرویز پورحسینی بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون نوشت: خبر درگذشت بازیگر مطرح عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون مرحوم پرویز پورحسینی بر تلخکامی های این روزهای اهالی هنر افزود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خاطرنشان کردن اینکه یاد و خاطره هنرمند پیشکسوت، مجرب و با اخلاق سینمای ایران از ذهن مردم هنردوست ایران فراموش نخواهد شد، افزود: این ضایعه اندوهناک را به اصحاب فرهیخته فرهنگ و هنر، دوستان و همراهان و بویژه خانواده آن مرحوم صمیمانه تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: از خداوند منان برای آن عزیز سفر کرده آرامش ابدی و رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی خواستارم.

عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صداوسیما نیز با صدور پیامی درگذشت پرویز پورحسینی را تسلیت گفت.

متن پیام رییس سازمان صداوسیما به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون

کرونا بازهم کام همه ما را تلخ کرد و عزیزی دیگر را از ما گرفت. پرویز پورحسینی از هنرمندان خلاق، پیشکسوت و بااخلاق بود که نقش‌آفرینی او در آثار نمایشی مختلف، به‌ویژه سریال‌های تلویزیونی مورد علاقه مردم، نام و تصویرش را برای همیشه ماندگار کرده است.

حضرت زکریای سریال مریم مقدس (ع)، میثم تمار سریال مختارنامه با آن صحنه ماندگارش در مسجد کوفه و بابا اسماعیل سریال بچه مهندس، هیچ‌گاه از یاد مخاطبان این سرزمین نخواهد رفت.

درگذشت آقای پورحسینی را به خانواده آن مرحوم، مردم هنردوست و همکارانش تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند تعالی برای آن هنرمند اخلاق‌مدار علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

کانون کارگردانان سینمای ایران نیز درگذشت این هنرمند عرصه ت/اتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفت:  «روزهای سیاهی را در حال سپری کردن هستیم و ناقوس مرگ همچنان در بین اهالی هنر درحال نواختن است. امروز نیز هنرمندی نجیب و پرآوازه عزم سفر به دیار باقی کرد. پرویز پورحسینی بازیگری توانا و تکرار نشدنی در عرصه تئاتر وسینمای کشور. کانون کارگردانان سینمای ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم پورحسینی این مصیبت وارده به جامعه هنری خصوصا اهالی تئاتر وسینما تسلیت می گوید.
روحش شاد و یادش گرامی و باقی.»

همچنین نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، در پیامی درگذشت زنده‌یاد پرویز پورحسینی هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی را تسلیت گفت. متن پیام حسینی‌پور به شرح زیر است:

«کرونا مدام داغ بر دل ما می گذارد؛ خبر درگذشت استاد پرویز پورحسینی داغی بود که بر غم های این روزها افزود و چه دردناک است که به دلیل شرایط موجود در کشور و لزوم اجتناب از تجمعات به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، وداع با استاد غریبانه خواهد بود و همین موضوع داغ فراقش را سنگین تر می کند.

مردم هنردوست ایران، سال ها با آثار فاخر این هنرمند پیشکسوت زندگی کردند؛ نقش آفرینی این استاد برجسته در آثار کارگردانان بزرگی همچون علی حاتمی، بهرام بیضایی، حمید سمندریان، مسعود کیمیایی، کمال تبریزی، داود میرباقری و… در یادها باقی می ماند و بی تردید جهان با دیده تحسین، تمجید و حسرت به فعالیت های او می نگرد.

در تمام مدتی که استاد در بیمارستان بستری بودند با فرزندشان در ارتباط بودیم و امیدمان به بهبود ایشان روز به روز بیشتر می شد، اما دست تقدیر امان نداد و سایه این استاد بزرگ را از سر جامعه هنری کم کرد؛ البته که پرویز پورحسینی با تک تک آثارش در میان ما هست و خواهد بود، اما کاش تقدیر جور دیگری رقم می خورد و امید ما به بهبود استاد ناامید نمی شد.

اینجانب ضایعه غم انگیز درگذشت این شخصیت ماندگار و استاد مسلم هنرهای نمایشی را به خانواده این هنرمند و جامعه هنری کشورمان تسلیت می گویم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.»

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران را نیز اینجا بخوانید.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 145862 و در روز جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۸:۴۳
2024 copyright.