پیش‌بینی نویسنده هالیوود ریپورتر / «فروشنده» برنده اسکار می‌شود

فروشنده شهاب حسینیاسکات فاینبرگ تحلیل‌گر فصل جوایز سینمایی و نویسنده هالیوود ریپورتر فیلم فرهادی را برنده می‌داند. 

به گزارش سینماسینما، رأی‌گیری برای انتخاب برندگان هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار سه‌شنبه ۲۱ فوریه (۳ اسفند) به پایان رسید و اکنون بسیاری از علاقه‌مندان سینما علاقه‌مندند بدانند چه کسانی در ۲۶ فوریه (بامداد دوشنبه ۹ اسفند به وقت ایران)، جوایز اسکار را به خانه می‌برند.

مانند سال‌های قبل از مدت‌ها پیش بازار گمانه‌زنی در مورد برندگان اسکار امسال حسابی داغ است. در این بین، اسکات فاینبرگ تحلیل‌گر فصل جوایز سینمایی و نویسنده نشریه هالیوود ریپورتر در گزارشی برندگان بخش‌های مختلف جوایز سالانه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را پیش‌بینی کرده است.

فاینبرگ که پیش از این پیروزی فیلم «او» ساخته پل ورهوفن در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز گلدن گلوب را به درستی پیش‌بینی کرده بود، اعتقاد دارد امسال جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان به «فروشنده« به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران می‌رسد، هرچند به اعتقاد او این جایزه باید به «تونی اردمان» ساخته مارن آده از آلمان اعطاء شود.

او دلیل پیروزی «فروشنده» را چنین توصیف کرده است: کمدی آلمانی تونی اردمان در فصل جوایز سینمایی محبوب بود و انتشار خبر بازسازی انگلیسی‌زبان آن با بازی جک نیکلسن، فیلم را بیشتر برجسته کرد، اما زمانی ردیف جلو را از دست داد که اصغر فرهادی گفت به خاطر تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای منع سفر شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان، اسکار را تحریم می‌کند. به رای‌دهنده‌هایی نگاه کنید که برای توبیخ ترامپ، کاری می‌کنند که فرهادی پنج سال بعد از دریافت جایزه اسکار فیلم خارجی‌زبان برای «جدایی نادر از سیمین»، بعد از فلینی، برگمان و سائورا، تنها فیلمسازی شود که در این بخش بیش از یک جایزه گرفته است.

فاینبرگ در توضیح این که چرا اعتقاد دارد «تونی اردمان» باید برنده اسکار شود، نوشته است: در حالی که متاسفانه دو فیلم خیلی خوب سال یعنی «او» پل ورهوفن و «مستخدم» پارک چان-ووک، بین پنج نامزد نهایی اسکار فیلم خارجی‌زبان نیستند، فیلم قابل احترام و بسیار دوست‌داشتنی «تونی اردمان»، یک انتخاب واضح است. ممکن است که فوران ناگوار مسئله منع سفر، تعدادی از رای‌ها را به سمت «فروشنده» تاب داده باشد، اما این فیلم در حد بهترین کار اصغر فرهادی نیست.

«سرزمین مین» ساخته مارتین ساندپیت از دانمارک، «مردی به نام اووه» به کارگردانی هانس هولم از سوئد و «تانا» ساخته بنتلی دین و مارتین باتلر از استرالیا، رقبای «فروشنده» و «تونی اردمان» در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال هستند.

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 46491 و در روز چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶:۰۹
2024 copyright.