پیکر بهرام زند تشییع شد/ دوبلورها با رفیق شان خداحافظی کردند

پیکر زنده یاد بهرام زند امروز صبح ۱۹ فروردین از مقابل مسجد بلال صداوسیما تشییع شد.

به گزارش سینماسینما، پیکر زنده یاد بهرام زند امروز صبح ۱۹ فروردین از مقابل مسجد بلال صداوسیما تشییع شد. منوچهر اسماعیلی، ناصر ممدوح، نصرالله مدقالچی، حسین عرفانی، علی همت، اردشیر منظم، پرویز ربیعی، افشین زی نوری و جمعی دیگر از دوبلورها در مقابل مسجد بلال حضور دارند.

پیکر زنده یاد بهرام زند ساعت ۱۰:۲۵ صبح روی دستان مردم و لااله الا الله گویان دور زد و روی جایگاه قرار گرفت. این مراسم در حالی آغاز شد که هنوز از مدیران سازمان صداوسیما کسی در میان جمعیت حاضر نشده است. مراسم ساعت ۱۰:۲۹ به طور رسمی با قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.

علی همت مومیوند در ابتدای این مراسم گفت: بهرام زند یک اسطوره به معنای واقعی بود و یاد و خاطره اش تا ابد در دل تک تک همکارانش باقی می ماند. بالاترین توصیف از او این است که بگوییم «بهرام زند» بود. من این مصیبت را به همه هنرمندان و بزرگان هنر دوبلاژ تسلیت می گویم.

در این مراسم پیام تسلیت مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی و همچنین پیامی از طرف انجمن گویندگان و سرپرستان گفتارفیلم خوانده شد.

رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما از معدود مدیرانی است که در این مراسم دیده می شود.

علی آشتیانی پور سرپرست انجمن گویندگان و سرپرستاران گفتار فیلم در این مراسم گفت: فصل بهار فصل سختی برای رفتن است و می دانم خانواده زند بهار سختی را سپری می کنند. از این پس هر شکوفه و بهاری ببینیم یاد بهرام زند می افتیم. می گویند هرکسی بمیرد فقط خوبی هایش باقی می ماند در مورد بهرام زند هیچ نکته بدی وجود ندارد و از او فقط نیکی باقیست.

محمود قنبری از دیگر دوبلورها به عنوان سخنران مراسم بیان کرد: بهرام زند مردی است که جایگزین ندارد. او جزو نسل دوم دوبلاژ ایران بود که انگیزه داشت و پرتلاش و پرکار بود و با جمله معروف تنها صداست که می ماند او هم همیشه کنار ماست و صدایش باقی می ماند. زند مردی بود دوست داشتنی، آرام، متین و علاقمند به کارش و کارهایی هم که انجام داده ماندگار است.

ناصر ممدوح نیز در این مراسم عنوان کرد: صحبت کردن درباره بهرام زند بسیار مشکل است. من اصلا باور ندارم او نیست. امید داشتم حالش خوب شود و با این اتفاق خیلی دلم شکست و اکنون نمی دانم چه باید بگویم. امیدوارم روح و روانش شاد باشد.

علی همت در بخشی از مراسم اعلام کرد که به او اطلاع داده اند مسئولان سازمان در این مراسم حضور دارند و از اصغر همت بازیگر دعوت کرد تا او هم چند کلامی سخن بگوید.

اصغر همت گفت: در سریال «امام علی» حدود سه ماه با بهرام زند برخورد داشتم و با دیدن او همه افکار منفی درباره دوبلورها نقش برآب شد. او از کسانی بود که گفت ما بازیگرها خودمان جای خود حرف بزنیم. او سعه صدر داشت و با تلاش او صدای ماندگار مهدی فتحی بر نقش عمروعاص باقی ماند.

وی ادامه داد: اینها با صبر او ممکن شد و امیدوارم نام و یادش به خیر و جاودانگی بماند.

دراین بخش مراسم نام محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، محندرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو، سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام سازمان، مجید شعبانپور از مسئولان فنی صداوسیما، علی دارابی معاون امور استان ها از مسئولان حاضر در مراسم نامشان پشت تریبون خوانده شد.

داوود نماینده دیگر دوبلور در این مراسم بیان کرد: بهرام زند از صلابت صدا و سلامت اخلاق و مهر برخوردار بود و با همه دردهایش بی صدا از دنیا رفت.

در پایان این مراسم بر پیکر زنده یاد بهرام زند نماز خوانده شد و وی را به سوی شهریار در صباشهر بدرقه کردند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 83930 و در روز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳:۵۹
2024 copyright.