چرا تهیه‌کننده پرکار سال گذشته غایب است؟

نوروزبیگیپرکارترین تهیه‌کننده جشنواره فیلم فجر در دوره گذشته که در این دوره حضور ندارد، معتقد است کم توجهی به بخش خصوصی باعث شده فیلم‌هایش انتخاب نشوند.

به گزارش سینماسینما، جواد نوروزبیگی ، با بیان اینکه با ۶ فیلم متقاضی حضور در جشنواره بوده است، بیان کرد: متأسفانه جایگاه بخش خصوصی را در این دوره پایین دیدم، در حالی که همه فیلم‌های بخش دولتی حتی آن‌هایی که کیفیت پایین داشتند انتخاب شدند اما رحمی به بخش خصوصی نکردند.

وی افزود: طبیعتا بخش خصوصی در این اوضاع کشور چراغ سینما را روشن نگه داشته اما این سهم در جشنواره نادیده گرفته شد و این جای سوال دارد.

این تهیه‌کننده خاطر نشان کرد: من تقریبا هر سال در جشنواره فیلم داشته‌ام و با دقتی که روی فیلمنامه‌ها می‌کنم، سعی می‌کنم کار خوب انجام دهم. با دبیر جشنواره هم صحبت کردم می‌گوید حق شما ضایع شد اما متأسفانه کار از کار گذشته و معتقدم اشتباه بزرگی رخ داده است و نمی‌دانم مسولان سینمایی این اجحاف در بخش خصوصی را چگونه جبران می‌کند.

نوروزبیگی با بیان اینکه این روند در کار حرفه‌ای تهیه‌کنندگان بخش خصوصی تأثیر منفی خواهد گذاشت، گفت: عدم انتخاب فیلم‌های ما آسیب جدی به فعالیت آینده‌مان زده است و معتقدم اولین ضعف جشنواره امسال پایین آوردن بخش خصوصی است که امیدوارم جبران شود و به روال سال‌های قبل فیلم‌هایی که شایستگی دارند به جشنواره اضافه شوند.

این تهیه‌کننده با سابقه با ارزیابی آثار پذیرفته شده، مشکل بزرگ این دوره جشنواره را ارتباط با مخاطب عنوان کرد.

جواد نوروزبیگی با فیلم‌های «ربوده شده» به کارگردانی بیژن میرباقری و همچنین چهار فیلم اولی به نام‌های «ماهی» به کارگردانی داود خیام، «جاودانگی» ساخته مهدی فردقادری، «کژال» به کارگردانی نیما صالحیان و «صداهای خاموشی» ساخته سهی بانو ذوالقدر و فیلم مستند «باتلاق وان» متقاضی حضور در جشنواره بود.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 9619 و در روز سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰:۴۹
2024 copyright.