چرا هنرمندان به شورای شهر راه نیافتند؟/ پاسخ جمال ساداتیان به سینماسینما

سیدجمال ساداتیانسینماسینما، علی پاکزاد – سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده فیلم «چهارشنبه‌سوری» بر این باور است اگر هنرمندان عملکرد خوبی در شورای شهر از خود نشان می‌دادند٬ در این دوره هم سهمی در این شورا می‌یافتند.

به گزارش سینماسینما، ساداتیان تهیه‌کننده باسابقه سینما و مسئول دفتر سابق آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) درباره انتخابات شورای شهر تهران گفت: «آقای روحانی در این انتخابات سعی کرد کشور را از فضای شعار خارج کند و شرایط مناسب برای کارهای عملیاتی به وجود بیاید. پیش از این در مورد انتخابات مجلس هم دیده بودیم که افرادی با وجهه علمی حضور یافته بودند. به هر حال نقاط ضعف و قدرت در همه لیست‌ها دیده می‌شود. »

او ادامه داد: «اما در مورد شوراها سعی کردند که معیارها را فرمولی‌تر مدنظر داشته باشند. به این دلیل که اداره کلان شهری مانند تهران با این همه مشکلات مختلف نیاز به افراد متخصص دارد٬ افرادی که به صورت تخصصی به موضوعات تهران و معضلات آن نگاه کنند. کسانی که در شورا حضور پیدا می‌کنند‌ باید تهران و فضاهای عمرانی آن را به خوبی بشناسند. بحث‌های اجتماعی تهران بسیار مهم است؛ موضوعات اجتماعی تهران را باید افرادی بر آن نظارت داشته باشند که به آسیب‌ها و موضوعات متفاوت تسلط دارند. البته در لیست اصولگرا هم بودند افرادی که با بحث‌های اجتماعی و عمرانی در ارتباط بودند.»

ساداتیان درباره تاثیر حضور هنرمندان در شورای شهر تهران گفت: «ظاهرا عملکرد هنرمندان و ورزشکاران در ادوار مختلف شورا قابل قبول نبوده است. البته در سطح جامعه نیز این نگاه وجود داشت. به همین دلیل نیز مردم تصمیم گرفتند به کسانی دیگر رای بدهند. آینده تهران بسیار مهم است. اگر هنرمندان ما پیگیر مطالبات فرهنگی جامعه هنری کشور بودند شاید از پشتیبانی بیشتری در این دوره برخوردار می شدند. اگر رضایت از عملکرد این دوستان وجود داشت قطعا خود هنرمندان حمایت ویژه ای از یکدیگر می کردند. اما اگر در این ترکیب شورای شهر یک هنرمند حضور داشت و می‌توانست رابطه خوبی بین جامعه هنری کشور و شورای شهر ایجاد کند. البته این کسانی که انتخاب شده اند قطعا می توانند شرایط خوبی را برای هنرمندان و فضای شهر تهران به وجود بیاورند. یعنی فضای گفت‌وگو باز است.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 55601 و در روز دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۵:۴۹
2024 copyright.