چرا هیچ نهادی با سایت‌های دانلود فیلم برخورد نمی‌کند؟

جواد نوروزبیگینوروزبیگی گفت: فیلم‌ ملبورن که در شبکه غیرمجاز ارایه شده است با زیرنویس انگلیسی است و این شائبه را ایجاد می‌کند نسخه‌ای از این فیلم که برای محافل سینمایی خارج از کشور ارایه شده به دست این سایت‌های متخلف رسیده است.

به گزارش سینماسینما، جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سینمای ایران  درباره شکایت از سایت توزیع کننده غیر مجاز فیلم «ملبورن» گفت: شکایت از سایتی که این حرکت غیر اخلاقی و غیرمجاز را انجام داده است صورت گرفته است. این سایت در ایران فعالیت می‌کند و پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از فعالیت این سایت انجام شده است.

وی ادامه داد: نکته حایز اهمیت این است که اگر یک تیزر فیلم از هر طریقی در شبکه های ماهواره‌ای پخش شود تهیه‌کننده مورد مواخذه قرار می‌گیرد و در نهایت با وثیقه آزاد می‌شود اما در حال حاضر که سایت‌های غیرمجاز در حال توزیع قاچاق محصولات سینمای ایران هستند و ازحاصل دسترنج بسیاری از فعالان این عرصه به صورت غیر مجاز ارتزاق می‌کنند هیچ یک از ارگان ها و نهادهای مربوطه برخورد جدی با این سایت‌ها نمی‌کنند.

نوروزبیگی در خاتمه درباره چگونگی توزیع فیلم‌های سینمایی قبل از پخش در شبکه نمایش خانگی گفت: فیلم‌هایی که در شبکه غیرمجاز ارایه شده است همگی با زیرنویس انگلیسی است و این شائبه را ایجاد می‌کند که نسخه‌ای که برای حضور در محافل سینمایی خارج از کشور ارایه شده به دست این سایت‌ها رسیده و به صورت غیرمجاز در سایت‌ها لینک دانلود آن قرار گرفته است.

این تهیه‌کننده همچنین اظهار داشت: باید جلوی این نوع دسترسی‌ها گرفته شود و مانع ورود فیلم‌های سینمایی با این وضعیت در بازار غیرمجاز شویم.

منبع: فارس

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 23834 و در روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۵:۲۷
2024 copyright.