چرا چکامه و صدف طاهریان رفتند؟چرا درجه دو ها خواهند رفت؟

به نظر می رسد با کاهش بودجه های تولید فیلم و سریال در تلویزیون و کم شدن تعداد تله فیلم ها بخشی از بازیگران سینما که در رده های دو و سه بازیگران قرار می گرفتند و طی سال های حضور در سینما و تلویزیون به ندرت پروژه ممتازی به چنگ آورده بودند به اجبار حوزه بازیگری را ترک می کنند و یا به خارج از کشور می روند و به همکاری با شبکه های غیر مجاز روی می آورند.در واقع شهرت و ثروت این بازیگران محصول حضور در پروژه های متعدد تلویزیونی بوده و با کاهش منابع مالی و درآمدهایشان ،دیگر تعهدشان به پایبندی به پوشش اسلامی را از دست می دهند و با مهاجرت به خارج از کشور به همان شیوه دلخواه زندگی خود باز می گردند. در واقع شکل کشف حجاب چکامه چمن ماه و صدف طاهریان به رغم شباهت هایش با گلشیفته فراهانی تفاوت های عمده ای نیز دارد.فراهانی برای حضور در هالیوود به موقعیت ممتاز خود در سینمای ایران پشت کرد اما این دو بازیگر رشته های ارتباطیشان با شژسینمایایران مختل شده و دیگر دورنمای درآمد و شهرت را تیره می دیدند.در همین رابطه بانی فیلم هم تحلیل خاص خودرا ارائه کرده است.:

از حدود دو سال پیش که پای یک اطلاعیه عجیب در تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای باز شد، شاید کمتر کسی باور می‌کرد تیر گردانندگان آن به هدف بخورد. در تیزرهای مذکور، از هنرمندانی که به زبان فارسی تکلم می‌کنند و با هنرهای بازیگری، تدوین، کارگردانی و… آشنایی دارند، خواسته می‌شود تا برای همکاری در جهت ساخت برنامه و سریال با شماره‌های اعلام شده تماس بگیرند.

با وجود این ابراز علاقه از سوی تعدادی از هنرمندان داخل کشور، شمار محدودی از آنان جذب این شبکه‌ها شده‌اند و اغلب پس از جلسات یا تماس‌هایی، قید آنرا زده‌اند. گویا گروه تلویزیونی جم به عنوان قطب اصلی ارائه دهنده پیشنهاد همکاری، همچون صدا و سیما از مشکل بی‌پولی و کمبود بودجه رنج می‌برد. در نتیجه زمانی که هنرمندان سرشناس از در تعامل با مدیران این شبکه وارد می‌شوند، به ارقام نازلی به عنوان دستمزد بر می‌خورند که بی‌شک در داخل کشور بیش از این مبالغ‌ اندک عاید آنان می‌شود. به همین علت تاکنون هنرمندانی که بازار کار قابل قبول یا دست کم نسبتاً مناسبی در داخل دارند و به اصطلاح هنوز زنگ خورهایشان، امور زندگی‌شان را می‌چرخاند، جذب این شبکه‌ها نشده‌اند. این در حالی است که برخی دیگر از هنرمندان که در باند یا دسته خاصی نیستند و برای گرفتن نقش به هر ترفندی متوسل نمی‌شوند یا شاید هم راه آنرا بلد نیستند، به مرور تن به همکاری با چنین شبکه‌هایی می‌دهند. مانی کسرائیان که با «بانوی اردیبهشت» (رخشان بنی اعتماد) شناخته شد، ولی در ادامه نتوانست از توفیق آن فیلم به نفع خود بهره ببرد، یکی از بازیگرانی است که به شبکه جم پیوسته. او سال گذشته با فیلم «ساکن طبقه وسط» (شهاب حسینی) روی پرده بود، ولی در کل به عنوان بازیگری کم کار طی سالهای اخیر شناخته می‌شود. چکامه چمن ماه که نیمه نخست امسال او را به نقشی کوتاه در سریال «جاده قدیم» (بهرام بهرامیان) در شبکه یک دیدیم نیز دیگر بازیگری است که اخیراً از کشور خارج و گویا این روزها در ترکیه وارد مذاکره با مدیران گروه تلویزیونی جم شده تا در تولیدات آتی آن جلوی دوربین رود. هفته گذشته نیز صدف طاهریان با برداشتن حجاب در اینستاگرام از مدل شدن خود خبر داد. او هفته گذشته با انتشار ویدئوی کوتاهی در این شبکه اجتماعی با رد شایعات درباره هک شدن پیج خود، به طرز کنایه آمیزی از آنچه «توجه» و «نگرانی» فالوورهایش خواند، تشکر کرد و طولی نکشید که شنیده‌ها خبر از پیوستن او به شبکه جم دادند. «پس‌ کوچه‌های شمرون»، «هیچ کجا هیچکس» و «قرار بعدی همانجا» سه فیلم سینمایی بودند که به همراه چند تله فیلم، کارنامه جمع و جور طاهریان را تشکیل می‌دهند و شاید بیراه نباشد که او را نیز جزو بازیگران کم کار بدانیم.
در چنین شرایطی بعید نیست که لیست خلوت این بازیگران جلای وطن کرده، بزودی شلوغ شود. به ویژه وقتی بدانیم شمار تولیدات تلویزیون طی دو‌ـ سه سال اخیر به دلایل مختلف که مهمترین آن، کمبود بودجه است، به شدت کاهش یافته و در همین معدود سریالها و تله فیلم‌ها نیز گروهی تکراری از بازیگران و عوامل پشت صحنه رفت و آمد دارند…

منبع: بانی فیلم

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 4890 و در روز شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳:۰۶
2024 copyright.