چشم‌آذر از مهرجویی و هامون و انتخاب خسرو شکیبایی گفت

خسرو شکیباییآهنگساز ˝باران عشق˝ با حضور در برنامه ˝خندوانه˝ نکاتی جالب توجه درباره ساخت فیلم ˝هامون˝ گفت.

به گزارش سینماسینما، ناصر چشم‌آذر، آهنگساز مشهور کشورمان، شامگاه دوشنبه میهمان “خندوانه” و رامبد جوان بود.

او در بخش‌هایی از برنامه گریزی به خاطراتش زد و گفت او خسرو شکیبایی را برای ایفای نقش حمید هامون کاراکتر اصلی فیلم هامون پیشنهاد داده است.

او گفت: روزی داریوش مهرجویی با یک صفحه کاغذ پیشم آمد و گفت به دنبال بازیگری است که بتواند نقش حمید هامون را بازی کند. روی کاغذ فقط اسم‌های هامون، مهشید، عشق ابراهیم، ذبح اسماعیل و این جور چیزها را نوشته بود. گفتم من را برای این نقش انتخاب کن. مهرجویی گفت دماغت خوب نیست، داستان گیشه و این حرف‌ها. گفتم من اگر تهیه‌کننده بودم می‌گفتم مهرجویی “اجاره‌نشین‌ها ۲” را بساز. اما مهرجویی گفت این فیلم درباره عشق است، عشق ابراهیم به خدا و قربانی کردن اسماعیل برای عشقش.

چشم‌آذر افزود: آن ایام داریوش مهرجویی در رابطه عاشقانه با نامزد ژاپنی‌اش بود و من دیدم انگیزه او برای ساخت این اثر زیاد است. چند روز بعد من در منزل دوستی نواری را شنیدم که یکی داشت اشعار سهراب سپهری را بسیار عاشقانه و زیبا می‌خواند. با خودم گفتم این همان حمید هامونی است که مهرجویی می‌خواست. پرسیدم نام این شخص کیست گفتند خسرو شکیبایی، گفتم چه کاره است، گفتند بازیگر است و همین الان یک نمایش در تئاتر شهر روی صحنه دارد. با کاست خودم را به خانه مهرجویی رساندم و مهرجویی هم بسیار خوشش آمد، با مهرجویی رفتیم تئاتر شکیبایی را دیدم با آن موها. مهرجویی تا او را دید دست زد و گفت حمید هامون پیدا شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 21091 و در روز سه شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۴:۱۵
2024 copyright.