کارلوس هردرو منتقد و تاریخدان اسپانیایی برای تدریس مطالعات فیلم به ایران می آید

کارلوس هردرو منتقد و تاریخدان اسپانیایی به دعوت مدرسه ملی سینمای ایران برای تدریس یک سرفصل در دوره آموزش عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» به ایران می آید.

به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی مدرسه ملی سینمای ایران، کارلوس هردرو منتقد و تاریخ شناس اسپانیایی برای تدریس سرفصل آموزشی «نقش تاریخ سینما در مطالعات فیلم» و «تاریخ سینما و نقد فیلم» در دوره آموزش عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» شرکت می کند.

مدرسه ملی سینمای ایران قصد دارد  به منظور ارتقای فضای نظریه، تحلیل و نقد در سینما، یک دوره آموزش عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» را با حضور مدرسان برجسته و منتقدان و سینماگران ملی و بین المللی برگزار کند و در همین راستا از کارلوس هردرو منتقد اسپانیایی و تاریخ شناس سینما دعوت کرده تا جهت تدریس در این دوره آموزش عالی حضور داشته باشد.

هردرو علاوه بر اینکه تاریخدان است و مطالعات عمیق در حوزه نقد فیلم دارد، مدیر مجله اسپانیایی «یادداشت فیلم کایمن» نیز هست و سرتیم بخش نقد نویسی روزنامه «دیاریو ۱۶» بوده و همچنین به عنوان تاریخ شناس در دانشگاه فیلم اسپانیا، سرفصل های آموزشی چون تاریخ سینمای اسپانیا و سینمای کلاسیک را تدریس کرده است. از دیگر فعالیت های این منتقد می توان به مشاوره و همکاری در برنامه روزانه «تاریخ سینمای ما» در تلویزیون اسپانیا اشاره کرد. وی همچنین با مجلات سینما۲۰۰۲، ویریدیانا، دیریگیدو پور، سینمانیا و نوسفراتو همکاری داشته و مشاور انجمن جامعه شناسی فرهنگی اسپانیا و مدیر کنگره بین المللی «سینما و دون کویوت» بوده است.

این نویسنده سینمایی و تاریخدان، برای نگارش کتاب های «زبان نور»، «مصاحبه هایی با D.P اسپانیایی»، «ردپای زمان» و «سینمای اسپانیا» جایزه سنت پوردی سینمانگاری را در سال ۱۹۹۵ دریافت کرد. هردرو همچنین کتاب هایی درباره سبک فیلمسازی سینماگران بزرگ جهان نظیر سم پکینپا، جان هیوستون، جوزف ال مانکویچز، جان کاساوت، بونگ جون-هو، فرانسیس فورد کاپولا، اریک رامر، ریچارد لینکیتر و وونگ کار- وای و نیز چندین سینماگر اسپانیایی مثل خوزه لوییس بارو، ایوان زالایتا، پدرو بلتران، مانوئل گوتیرز، آراگون و باسیلیو مارتین پاتینو نوشته است.

کارلوس هردرو فیلمنامه چهار مستند با عناوین«ردپاهای یک روح»، «آلفرد هیچکاک،افسانه ای بی انتها»، «اورسون ولز در کشور دون کویوت» و «هوستون و جویس، گفتگو با مُرده» را نوشته که توسط کارلوس رودریگز کارگردانی شده است.

لازم به توضیح است علاقه‌مندان برای حضور این دوره آموزش عالی مدرسه ملی ایران می توانند تا تاریخ ۲۷ خردادماه از طریق روابط عمومی مدرسه ملی سینمای ایران اقدام به ثبت نام کنند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 89122 و در روز دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۴:۰۵
2024 copyright.