در شب افتتاح «کارنامه چهل‌ساله مهرجویی» مطرح شد: مهرجویی تکرارنشدنی است

دوشنبه شب گذشته آیین دیدار مردمی فیلم «کارنامه چهل ساله مهرجویی» به کارگردانی مانی حقیقی در موزه سینما با حضور برخی هنرمندان و مخاطبان برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، قبل از شروع فیلم امید روحانی گفت: امشب یکی از بهترین شب‌ها برای مانی حقیقی است؛ چون همزمان خبر پذیرفته‌شدن فیلم «اژدها وارد می‌شود» در جشنواره برلین، احتمال اکران فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» در نوروز و نمایش فیلم «کارنامه چهل ساله مهرجویی» را شنیده است. پس همه این‌ها اخبار خوشی است که مانی حقیقی با آن روبرو شده و آرزوی موفقیت روز‌افزون برای او داریم.
در ادامه مانی حقیقی عنوان کرد: اگر فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» را ببینید، می‌فهمید که امید روحانی نه فقط یک پزشک حاذق؛ بلکه بازیگر معروفی نیز است.
وی افزود: جای مهرجویی در مراسم امشب خالی است و نتوانستیم او را پیدا کنیم. چون از زمانی که به کرج مهاجرت کرده، پیدا کردن او کاری بسیار مشکل است؛ اما از همین جا به مهرجویی سلام می‌کنم و امیدوارم همیشه در سلامت به سر ببرد.
وی ادامه داد: معیارهای ما برای محک زدن بزرگ بودن یک هنرمند این است که بفهمیم، توسط چه کسانی و تا چه حد محدود شده است که در این میان مهرجویی یکی از بزرگترین هنرمندانی است که در این محدودیت‌ها افتاده؛ اما برای رسیدن به جایگاهی که الان دارد و در دل همه محبوب است بسیار تلاش کرده است.
حقیقی ادامه داد: اگر به کلیت کارنامه مهرجویی توجه کنیم و فقط به تک تک کارهای او نگاه نکنیم، می‌فهمیم که دنیای حرفه‌ای درخشانی داشتیم که می‌تواند مورد توجه بسیاری از هنرمندان قرار بگیرد.
این کارگردان عنوان کرد: فیلم «کارنامه چهل ساله مهرجویی» در سال ۱۳۸۵ فیلمبرداری شد. چند سالی است که از این اتفاق مهم می‌گذرد و برای عوامل این فیلم اتفاقاتی عجیب رقم خورده و خوشبختانه این اتفاقات برای فیلم مثبت قلمداد می‌شود. چرا که قدرت مانور بیشتری برای رسیدن به نقطه مطلوب‌تر به ما داد. چندین بار تدوین، صداگذاری و برخی دیگر از کارهای فنی آن را در این چند سال انجام دادیم که به نفع فیلم تمام شد.
وی افزود: از فرهاد توحیدی به خاطر زحمات فراوانی که در این فیلم کشیده تشکر می‌کنم و در اینجا از امیر اثباتی به خاطر طراحی اتاقی که در آن نشستیم و بخش عمده فیلم است، قدردانی می‌کنم.
فرهاد توحیدی هم در این مراسم تصریح کرد: مهرجویی الگوی قطعی من در سینماست. مردی که کیمیا کاری می‌کند. اگر کارگردانی بتواند هم مخاطب عام و هم مخاطب خاص را دور هم جمع کند، او فقط مهرجویی است. امیدوارم بعد از سال‌ها اتفاقات خوبی برای فیلم بیفتد.
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: از حضور هنرمندان عزیز در این مراسم تشکر و قدردانی می‌کنم و از یک طرف پارتی‌بازی می‌کنم و از مانی حقیقی و نوید توحیدی یعنی پسرم که بخشی از بار تدوین را به عهده داشت، تشکر می‌کنم.
گفتنی است؛ در این مراسم هنرمندانی چون رسول صدرعاملی، رخشان بنی‌اعتماد، محمد حیدری، فرهاد توحیدی، اکتای براهنی، ویشکا آسایش، مهتاب کرامتی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر دولتشاهی، محمد خزاعی، امید روحانی، مانی حقیقی، الهام کردا و … حضور داشتند.
منبع: خبرآنلاین
ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 9629 و در روز سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰:۲۳
2024 copyright.