کارگردان «بادیگارد» در جمع داوران جشنواره مدافعان حرم

حاتمی‌کیا، ده‌نمکی، رضاداد، خزاعی و رزاق‌کریمی داوران نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم شدند.

 به گزارش سینماسینما، حمید یادروج دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم طی احکامی جداگانه ابراهیم حاتمی کیا، علیرضا رضاداد، مسعود ده نمکی، مصطفی رزاق کریمی و محمد خزاعی را به عنوان داوران جشنواره معرفی کرد.

* ابراهیم حاتمی‌کیا:

متولد۱۳۴۰در تهران، دانش‌آموخته رشته فیلمنامه‌نویسی و کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و بازیگر سینمای ایران است. وی فعالیت‌های سینمایی خود را با ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند در رابطه با سینمای جنگ آغاز کرد. حاتمی کیا تا کنون موفق به دریافت جایزه برای فیلم‌های دیده‌بان، مهاجر، آژانس شیشه‌ای، از کرخه تا راین، به نام پدر، به رنگ ارغوان و چ و بادیگارد از جشنواره فیلم فجر شود.

حاتمی کیا داوری جشنواره های متعددی را در کارنامه کاری خود دارد و در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر برای یک عمر فعالیت به حاتمی کیا اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در جشنواره فجر، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در جشنواره فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم در جشنواره فجر، جایزه ویژه هیئت داوران هفتمین جشنواره فیلم فجر و … را در کارنامه هنری و فیلمسازی خود دارد.

* علیرضا رضاداد:

متولد ۱۳۳۸ در تهران، دانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی و مدیر فرهنگی، تهیه کننده و استاد دانشگاه است. از سوابق رضاداد میتوان به ۶ دوره دبیری جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر، ۵ دوره دبیر جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان، دبیر سومین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، تهیه کننده اجرایی فیلم “محمد رسول‌الله(ص)”، مشاور ارشد سازمان سینمایی، مدیرکل تولید، طرح و برنامه و قائم مقام شبکه ۲ سیما، معاونت تولید مرکز سیما فیلم، مدیر کل تولید سیما، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اشاره کرد.

* مسعود ده‌نمکی:

متولد ۱۳۴۸در آذربایجان شرقی، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی و روزنامه‌نگار و کارگردان است. وی سردبیری دو هفته نامه شلمچه و جبهه و صبح را برعهده داشت. وی آثاری همچون اخراجی های ۱ و ۲ و ۳، معراجی ها، رسوایی و سریال دارا و ندار را ساخته است. همچنین فیلم اخراجی ها در جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلم از دید تماشاچیان را از آن خود کرده است. آثار این کارگردان جزو پرمخاطب‌ترین آثار تاریخ سینماست.

* مصطفی رزاق کریمی:

متولد ۱۳۴۱ در تبریز، فارغ التحصیل رشته معماری، نویسنده و کارگردان است. وی فعالیت هنری خود را سال ۱۳۵۳ با ساخت فیلم های کوتاه و مستند آغاز کرد و یکی از برجسته ترین فعالیت هایش ساخت فیلم های آموزشی در رابطه با ایدز و به سفارش آموزش و پرورش اتریش بوده که جزو مواد درسی آن کشور شد.

رزاق کریمی داوری چندین جشنواره سینمایی را در کارنامه کاری خود دارد. در سال ۱۳۷۰ با دعوت بنیاد سینمایی فارابی به ایران برگشت و به اتفاق مرتضی رزاق‌کریمی شرکت دگا فیلم را تاسیس نمود که برای تلویزیون جمهوری اسلامی و حوزه هنری و دیگر سازمان‌های دولتی و خصوصی فیلم‌های متعددی کارگردانی کرده است. فیلم تحسین شده خاطراتی برای تمام فصول، حس پنهان و یاد و یادگار از جمله آثاری است که نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

وی در طول سالهای ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۰ به صورت حرفه‌ای برای شبکه های تلویزیونی و مراکز فرهنگی کشورهای آلمانی زبان به عنوان کارگردان فعالیت داشته است.

 متولد ۱۳۵۵در کاشمر، فارغ التحصیل رشته هنر و دارای نشان درجه یک هنری و منتقد، مدرس رشته هنر، تهیه کننده سینما است. وی تهیه کنندگی فیلم های سینمایی همچون جعبه موسیقی، احضار شدگان، پشت پرده مه، قلاده های طلا و کارگردانی فیلم های کوتاه دستهای نیایش و ترانه تاکستان را در کارنامه کاری خود دارد.

وی تألیف بیش از ۱۵۰ مقاله با موضوعات سینما در روزنامه های مختلف و نشریات سینمایی کشور و نویسندگی کتاب “سینمای دفاع مقدس؛ نگاهی از برون” را برعهده داشته است.

خزاعی عضو کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو کمیسیون عالی فرهنگی در مجمع عالی بسیج، مشاور سینمایی معاونت فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی، مشاور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، دبیر جشنواره های بین المللی فیلم کوثر، دبیر جشنواره های بین المللی تئاتر رضوی، دبیر جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر، دبیر جشنواره های بین المللی فیلم مقاومت و عضو هیأت داوران و انتخاب جشنواره های متعدد را در کارنامه کاری خود دارد.

گفتنی است؛ نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم به دبیری حمید یادروج در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی از هشتم تا دهم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 16762 و در روز چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۳:۰۹
2024 copyright.