کارگردان «تابستان داغ» در گفت و گو با سینماسینما / اختتامیه پرهیجان در انتظار است

تابستان داغسینماسینما،علی پاکزاد – ابراهیم ایرج زاد کارگردان فیلم «تابستان داغ» معتقد است که فیلم «تابستان داغ» یک درام اجتماعی دارد.او اعتقاد دارد این فیلم از لحاظ فیلمنامه و حرکت دوربین در فیلم منحصر به فرد است.
به گزارش سینماسینما، ابراهیم ایرج زاد اولین فیلم سینمای خود را با نام «تابستان داغ» با بازی علی ،مصفا صابر ابر، مینا ساداتی و پریناز ایزدیار کارگردانی کرد. براساس اعلام آرای داروان جشنواره، تا این زمان فیلم «تابستان داغ» بیشترین شانس کسب سیمرغ را در بخشهای مختلف دارد.

ابراهیم ایرج زاد کارگردان فیلم «تابستان داغ» درباره کاندید شدن این فیلم در بخشهای مختلف گفت: «قصد داشتم فیلم اولی که می سازم از هر نظر کامل باشد. معتقد بودم می توان با کمک و داشتن ایده مناسب این فیلم را به خوبی به نمایش گذاشت. خوشبختانه همکاری خوبی با بهترین های سینما داشتم. همین موضوع باعث شد تا مسیر خوبی را تا اینجا کار دنبال کرده باشیم. نظر هیات انتخاب و داوری این بود که ما عملکرد مناسبی داشته ایم. عقیده دارم عملکرد مناسبی از خود نشان داده ایم.»

او ادامه داد:«صبر می کنم تا ببینم چه اتفاقی رخ می دهد. روز اختتامیه بسیار برای من و دوستان دیگر دارای اهمیت است.اما تا این زمان نیز اتفاقات خوبی برای فیلم «تابستان داغ» رقم خورده که اهمیت زیادی دارد.»

ایرج زاد درباره ساخت فیلم جدید گفت: «اکنون کار خاصی را در دست ندارم. تمام دغدغه من بازخوردی است که از مخاطبانم دریافت می کنم. باید ببینم که مردم و مخاطبان عام درباره این فیلم چه نظری دارند. بسیاری فیلم «تابستان داغ» را شبیه به فیلمهایی مانند «درباره الی» یا فیلم های دیگر اجتماعی ایران می دانند.البته من چنین نظریه ای را رد نمی کنم.اما عقیده دارم که ژآنر غالب در سینمای ایران درام اجتماعی است.اما فیلم «تابستان داغ» از لحاظ فیلمنامه و فضاسازی و وضعیت دوربین کاملا متفاوت است از فیلمهایی که نام بردیم. دوربین در این فیلم شرایط متفاوتی دارد. کاملا برخورد دوربین در این فیلم دراماتیک است و بار روانی قابل توجهی را با خود دارد.»

کارگردان «تابستان داغ» درباره کسب سیمرغ گفت: «امیدوارم هر فردی که لایق کسب سیمرغ است ؛ این افتخار را کسب کند. فرقی نمی کند قطعا بهترین ها دیده می شوند.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 44697 و در روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۴:۴۱
2024 copyright.