کارگردان «سرخ‌پوست»: پول سرمایه‌گذاران اگر وارد سینما نشود هزینه برج‌سازی می‌شود

نیما جاویدی با اشاره به اینکه برخی انتقادها از سرمایه‌گذاران در سینما موجب می‌شود تمایل آنان به حضور در این عرصه کم شود تاکید کرد برای او مهم است که سرمایه فیلمش از کجا می‌آید.

به گزارش سینماسینما، جاویدی در گفت‌وگویی مفصل با خبرگزاری مهر درباره «سرخ‌پوست» فیلم تازه‌اش که این روزها روی پرده سینماست سخن گفت. او در بخش پایانی این گفت‌وگو به پرسشی درباره سرمایه‌گذار فیلم خود و سرمایه‌گذارانی که به تازگی وارد سینما شده‌اند پاسخ داد. بخش پایانی مصاحبه به این شرح است:

سرمایه‌گذار فیلم شما آقای صادق رنجکشان است؛ کسی که به یکباره وارد سینما شد و به یکباره روی چند فیلم سرمایه‌گذاری کرد که همین امر باعث شد درباره پولی که او به سینما تزریق کرده است، شبهاتی ایجاد شود و مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد. به عنوان کارگردان فیلم برای شما اهمیت داشت که چه کسی روی فیلمتان سرمایه‌گذاری می‌کند و حساسیتی در این مورد داشتید؟

قطعاً که اهمیت دارد. البته اینها چیزهایی است که باید با تهیه‌کننده در مورد جزییات آن صحبت کنید. اتفاقاً چند وقت پیش هم شنیدم ایشان به‌عنوان سرمایه‌گذار چند فیلم سینمایی، در مصاحبه‌ای توضیحات کاملی به دوستان دلسوزی که نگران این قضیه بوده‌اند، داده‌اند ولی واقعیت این است که معتقدم نباید با ایجاد شبهات بی‌اساس این فضا را ناامن کرد. چیزی که به امنیت روانی جامعه در هر بخشی آسیب بزند، قابل قبول نیست.

اینکه الان هر کس می‌خواهد در سینما سرمایه گذاری کند باید نگران این باشد که نکند در بدو ورود با تهمت و افترا مواجه شود نگران‌کننده و باعث تاسف است. خیلی از سرمایه‌گذارها به دلیل همین فضایی که ایجاد می‌شود پولشان را برمی‌دارند و به جای ساختن فیلم سینمایی که یک محصول فرهنگی است، در خوشبینانه‌ترین حالت می‌روند روی کوه برج می‌سازند که هم سود بیشتری دارد و هم اسمشان در رسانه‌ها به عنوان متهم البته ثابت نشده به تخلفات مالی مطرح نمی‌شود.

به‌راحتی اسم آدم‌ها را در کنار عباراتی که ممکن است باعث تخریب شخصیتشان شود می‌آوریم و فکر نمی‌کنیم که اگر شبهه‌ای که مطرح کردیم درست نباشد نه تنها کار غیراخلاقی‌ای کرده‌ایم بلکه آسیبی جدی به سینما وارد می‌کنیم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 114452 و در روز جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۴:۱۶
2024 copyright.