کارگردان «گرگ بازی» در گفت‌وگو با سینماسینما/ میرکریمی به هیچ کس باج نمی‌دهد

سینماسینما،علی پاکزاد- عباس نظام دوست کارگردان سینما گفت:« برای من جشنواره جهانی بسیار جالب است به این دلیل که سید رضا میر کریمی به هیچ وجه به هیچ ارگان یا فیلم سازی باج نمی دهد. فیلم هایی که در جشنواره جهانی نمایش داده می شوند هم خاص تر هستند و هم از سینمای بدنه فاصله زیادی دارند که این مسائل باعث می شود که جشنواره جهانی فاصله قابل قبولی داشته باشد. سینمای الترناتیو را در جشنواره جهانی به خوبی حس می کنیم.»

به گزارش سینماسینما، عباس نظام دوست اولین ساخته خود با نام «گرگ بازی » را راهی سی و ششمین جشنواره فجر کرد. این فیلم طبق تشخیص هیات انتخاب به بخش مسابقه راه پیدا نکرد. اما جشنواره جهانی فیلم نظام دوست را پذیرفت و این فیلم در جشنواره جهانی اولین نمایش خود را خواهد داشت.

عباس نظام دوست کارگردان فیلم «گرگ بازی» درباره اولین نمایش فیلم در جشنواره جهانی فجر گفت:«به عنوان کارگردان این فیلم خوشحال هستم که «گرگ بازی» در جشنواره جهانی نمایش داده خواهد شد. قصد ندارم بگویم که جشنواره ملی خوب عمل نکرد به هر حال سلیقه هیات انتخاب جشنواره ملی فجر این بود که فیلم من را انتخاب نکنند. اما کلاس جشنواره جهانی و امکان دیده شدن فیلم با جشنواره ملی قابل مقایسه نیست. قطعا در این جشنواره اتفاقات بهتری برای فیلم ما رخ خواهد داد.»

او ادامه داد:«یکی از مدیران سینما از من پرسیده بود که ما فیلم «گرگ بازی » را دیدیم. اما آن قدر که باید موضوع فیلم را متوجه نشدیم.این فیلم نیاز به تجربه زیستی نسل جوان را دارد. یعنی نسل ما به خوبی این روایت و موضوع فیلم را متوجه می شود و می داند که قرار است چه اتفاقاتی در فیلم رخ دهد. البته فیلم ما مخاطبان خاص خود را دارد و قطعا مهمانان خارجی نیز با توجه به اینکه این بازی را می شناسند و با آن آشنا هستند از دیدن آن لذت می برند.»

نظام دوست درباره داستان و تفاوت های آن با ژانرهای معمول سینمای ایران گفت:« فیلمی شبیه به فیلم ما که چنین روایتی داشته باشد در دنیا هم ساخته نشده است. پروانه نمایش فیلم به احتمال فراوان صادر شده است. به دنبال نوبت اکران هستیم. امیدوارم شرایط برای فیلم ما خوب پیش برود.»

کارگردان فیلم «گرگ بازی» در انتها گفت:«برای من جشنواره جهانی بسیار جالب است به این دلیل که سیدرضا میرکریمی به هیچ وجه به هیچ ارگان یا فیلم سازی باج نمی دهد. فیلم هایی که در جشنواره جهانی نمایش داده می شوند هم خاص تر هستند و هم از سینمای بدنه فاصله زیادی دارند که این مسائل باعث می شود که جشنواره جهانی فاصله قابل قبولی داشته باشد. سینمای الترناتیو را در جشنواره جهانی به خوبی حس می کنیم.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 84511 و در روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۲:۲۳
2024 copyright.