کاندید جایزه بزرگ فستیوال its هلند بعد از شش سال روی صحنه

D__Nikon_Transfer_currents_927_parseکاندید جایزه بزرگ فستیوال its هلند بعد از شش سال روی صحنه می رود.
به گزارش سینما سینما به نقل از روابط عمومی گروه نمایش، “پرسه های موازی” نوشته وکار پیام لاریان، پس از شش سال از تولید آن در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی اجرا می شود.
این نمایش جوایز متعددی را از فستیوال های داخلی و خارجی دریافت کرده و الهام نامی، آسو بهاری و بهروز خرم در آن به ایفای نقش می پردازند.
پرسه های موازی؛ متاثر از هشدار سازمان بهداشت جهانی در خصوص افزایش چشمگیر خودکشی در جهان و بر اساس یک داستان واقعی در ایران نوشته شده است.
لاریان در خصوص موضوع این نمایشنامه با انتقاد از فضای مبهم آماری و بی توجهی نهادهای فرهنگی، نظارتی و اجتماعی گفت: هر سه شخصیت پیچیده ی این نمایشنامه کاملا واقعی اند، شخصیت هایی که با داستانهایشان هر تماشاگری را درگیر می کنند.
بنا بر این گزارش؛ پرسه های موازی تا کنون توانسته در اجراهای محدود جشنواره ای نظر مثبت مخاطبین را به خود جلب کند اما در طول شش سال گذشته علیرغم پیگیریهای متعدد گروه جهت اجرای عمومی نمایش در ایران با دربهای بسته و مخالفت مسئولین مواجه بوده است.
بنا به گفته ی عوامل این نمایش، برچسب سیاه نمایی دلیل اصلی این مخالفت ها و به تعبیری توقیف چندساله ی این اثر موفق در فستیوال های جهانی بوده است.
تاکنون از کشورهای متعددی برای اجرای پرسه های موازی دعوت به عمل آمده است.
در خلاصه داستان پرسه های موازی آمده است: “جاده ساوه، دوازده کیلومتری تهران، سه نفر یه شب دور هم جمع می شن و شروع می کنن به یه جور بازی؛ این داستان نمایشنامه ی منه، داستان بازیِ آئینیِ مردن”
عوامل پرسه های موازی عبارتند از: تهیه کننده: سجاد افشاریان، طراح صحنه و نور: سعید حسنلو، مدیر پروژه: سعید زارعی، گروه کارگردانی: مجتبی کاتوزیان، نرگس نره ای، برنامه ریز: رحیم علی بالایی، موسیقی و طراحی صدا: فربد مایین، صدابردار: رامتین شعبانیان، طراح گرافیک: فرانک ایرانی، عکاس: شاهین آزما، مشاور رسانه ای: سام بهشتی، ساخت تیزر: محمدابرهیم عزیزی، نرگس نره ای، تبلیغات مجازی: امیر قالیچی، امور بین الملل: کاملیا غزلی.
“پرسه های موازی”، از ۱۹ شهریور با رونمایی از کتاب این نمایشنامه که اخیرا توسط نشر افراز چاپ و منتشر شده، ساعت ۲۰:۳۰ و با مدت زمان ۶۰ دقیقه اجراهای خود در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی را آغاز می کند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 25033 و در روز جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۱:۴۵
2024 copyright.