کتاب خاطرات وودی آلن منتشر می‌شود

خاطرات «وودی آلن» پس از حواشی فراوان سرانجام از تاریخ ۷ آوریل منتشر خواهد شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از گاردین، این کتاب که مدت زمان زیادی است شایعاتی درباره انتشار و یا عدم انتشار آن بویژه در دوره اوج  کمپین دفاع از حقوق زنان با هشتگ MeToo مطرح بود، از طریق انتشارات «گرند سانترال» که زیر مجموعه انتشارات «اشت بوک گروپ» است از ماه آینده میلادی روانه بازار خواهد شد.

این کتاب خودزندگی‌نامه که روایتی جامع از زندگی شخصی و حرفه‌ای این سینماگر کهنه‌کار ارائه می‌دهد به فعالیت‌های او در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون نیز پرداخته و «آلن» در این کتاب به روابط خود با خانواده و دوستانش نیز اشاره کرده است.

کتاب خاطرات «وودی آلن» علاوه بر آمریکا قرار است در کشورهای کانادا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و در ادامه در دیگر کشورها نیز منتشر شود و «وودی آلن» نیز چندین مصاحبه درباره این کتاب خواهد داشت. هنوز جزئیات بیشتری درباره مطالب این کتاب و شرایط قرارداد «آلن» با انتشارات «گرند سانترال» منتشر نشده است.

حدود یک دهه پیش کتاب خاطرات «وودی آلن» در آستانه انتشار بود و او در سال ۲۰۰۳ یک قرارداد میلیون دلاری نیز با انتشارات پنگوئن امضاء کرد اما بعدها در تصمیم خود تجدید نظر کرد. در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۱۹ چندین بنگاه انتشاراتی با ابراز نگرانی از اتهامات اخلاقی مطرح شده درباره «آلن» از انتشار کتاب او خودداری کردند.

این کارگردان ۸۴ ساله تاکنون ۲۴ بار نامزد اسکار و چهار بار برنده آن شده که این جوایز شامل یک اسکار بهترین کارگردانی و سه جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی می‌شود.

«آنی‌هال»، «صحنه‌های داخلی»، «منهتن»، «خاطرات اکلیلی»، «امتیاز نهایی»، «آلیس»، «ویکی کریستینا بارسلونا»، «گلوله‌های بر فراز برادوی»، «آفرودیت قدرتمند»، «شالوده‌شکن»، «نیمه‌شب در پاریس»، «تقدیم به رُم با عشق»، «یاسمن غمگین»، «کافه سوسایتی»، «مرد بی‌منطق» و «یک روز بارانی در نیویورک» از جمله دیگر ساخته‌های این کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان است.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 132232 و در روز چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۴:۲۶
2024 copyright.